Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 28-02-24 19h15
Antwoorden: 9 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Hallo,
Sinds 5 dagen heb ik een probleem met mijn modem (nieuwste Orange-modem).
Alle lichtjes die moeten branden, branden normaal maar toch krijg ik op geen enkel apparaat mijn wifi-netwerk te zien en kan ik dus geen verbinding maken via wifi. Het werkt wel als ik een apparaat aansluit via een ethernetkabel. Heb al contact genomen met klantendienst via 5000. De operator heeft toen na allerlei pogingen een volledige reset gedaan van het modem, wifi werkte daarna een 4-tel uren, maar viel opnieuw weg. Teruggebeld en moet nu wachten op een telefoontje van de technische dienst. Wat kan hier eventueel aan de hand zijn? Ik behelp me nu door op mijn smartphone de mobiele hotspot aan te zetten, maar ik heb een "Lifht abo" dus beperkt tot 6GB data en ondertussen ... wachten.
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Hoogstwaarschijnlijk is de wifi module defect (of de configuratie daarvan corrupt in zijn intern geheugen).
Dit kan je testten door bekabeld in te loggen op de modem http://192.168.0.1 of http://192.168.100.1
Daar ga je naar de wifi configuratie, en kijkt even na of er wifi passwoord is ingevuld (klikken op het oogje, om zichtbaar te maken). indien deze leeg is, ens als je een paswoord zelf ingeeft, opslaat, maar na herladen van de pagina, het paswoord vakje nog steeds leeg blijft, zal de modem vervangen moeten worden.
Volledige reset van de modem, of reset van de wifi module/instellingen, vanuit de grafisch modem interface zullen hierbij niet helpen. Andere symptomen hiervan zijn, dat de wifi opeens een andere naam gaat uitsturen gelinkt aan de interne wifi chipset (broadcom...).
Ik zou zeggen, te lang op de WPS knop gedrukt bij het koppelen van een nieuw toestel waardoor de wifi is uitgeschakeld maar dit lijkt mij onwaarschijnlijk vermits er eerst 4u wifi was en dan plots niet meer. Tenzij je net op het moment van het wegvallen van de wifi een toestel wou koppelen via de WPS knop.
Een andere mogelijkheid waar ik aan denk; staat er toevallig geen tijdsmanagement aan waardoor je bvb maar tussen bepaalde uren wifi hebt? Al lijkt dit ook onwaarschijnlijk vermits een reset van de modem dit ook zou moeten resetten. Tenzij er natuurlijk enkel een reboot is gedaan (heropstarten van de modem) dan is de tijdsmanagement niet gereset.
Waarschijnlijk is geen van beide een oorzaak maar je weet nooit 🙈.
Hoogstwaarschijnlijk is de wifi module defect (of de configuratie daarvan corrupt in zijn intern geheugen).
Dit kan je testten door bekabeld in te loggen op de modem http://192.168.0.1 of http://192.168.100.1
Daar ga je naar de wifi configuratie, en kijkt even na of er wifi passwoord is ingevuld (klikken op het oogje, om zichtbaar te maken). indien deze leeg is, ens als je een paswoord zelf ingeeft, opslaat, maar na herladen van de pagina, het paswoord vakje nog steeds leeg blijft, zal de modem vervangen moeten worden.
Volledige reset van de modem, of reset van de wifi module/instellingen, vanuit de grafisch modem interface zullen hierbij niet helpen. Andere symptomen hiervan zijn, dat de wifi opeens een andere naam gaat uitsturen gelinkt aan de interne wifi chipset (broadcom...).
Vandaag weer contact gehad met klantendienst. Bleek dat het modem bij de volledige reset zondag het netwerk inderdaad hernoemt heeft naar "broadcom" en daarddoor kreeg ik geen wifi-netwerken te zien op mijn toestellen.Ook is gebleken dat het modem soms "denkt" dat er geen verbinding is. Vandaag vanuit de klantendienst weer een reset gedaan en alles loopt weer als een trein, maar men gaat het opvolgen en straks nog eens contact opnemen om te zien of alles nog steeds normaal is. Iedereen bedankt voor het meedenken.
Wat er aan de hand is weet ik niet
je kunt je modem even resetten of misschien stroom af en aan. Dan heb je terug 4 uur wifi