annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

NAT Type D via tethering

Topic gestart op: 21-12-18 23h52

Antwoorden: 14 antwoorden

Flitser
Gewaardeerd verkenner

NAT Type D via tethering

Hallo,

Ik wil online kunnn gamen via hotspot op de GSM.
Dit gaat momenteel niet omdat ik een NAT type D krijg van Orange en dus ik online op veel plaatsen geblokkeerd word om effectief te kunnen spelen tegen andere mensen.

Ik wil namelijk online kunnen spelen op mijn Switch en browsen in de shop etc dit lukt maar als Nintendo ziet dat ik NAT type D heb kan ik niet matchmaken en tegen andere mensen spelen. Een vriend van mij kan dit wel want hij krijgt Type B van Mobile Vikings kaartje nog (die hij moet vernieuwen binnenkort)

Kan dit aan mijn GSM liggen? 

Labels (4)
0 pluimen
14 ANTWOORDEN 14
Flitser
Gewaardeerd verkenner

@Jerre

Ik heb het even gevraagd aan de klantendienst maar die konden mij niet helpen.

Hosten zou blijkbaar standaard geblokkeerd zijn en dus nooit werken en om deel te nemen zouden mijn huidige APN instellingen wel moeten werken. Ik werd verteld om deel te nemen via hotspot maar snap niet goed wat dat meer is als wat ik al geprobeerd heb.

Ik kan eventueel eens zoeken naar iemand die ook orange heeft en hetzelfde kan proberen met een switch want ik kan wel online gamen met mijn pS4

0 pluimen
Jerre
Gewaardeerde genezer

@Flitser  Hosten dan hebben ze het over inkomende verbindingen, dat werkt niet omdat ze NAT aan hun kant doen.

PS4 online gamen met voice werkt wel via tethering ? Welk NAT type geeft de PS4 dan aan ?

0 pluimen
Flitser
Gewaardeerd verkenner

@Jerre ps4 geeft NAT type 3 aan, switch geeft D aan. Ik heb het wel enkel getest met online games van FIFA maar dat is volgens mij ook allemaal peer2peer hetgene wat ik nu ook probeer op mijn switch (smash bros).

 

Het rare is 1 op de 20 keer kan ik in een game geraken en natuurlijk heb ik niets van lag of delay ofzo aangezien het internet zelf zeer snel is. Het is gewoon dat NAT type dat het probleem is

0 pluimen
Jerre
Gewaardeerde genezer

@Flitser  misschien is dit een optie :

https://www.amazon.de/GL-iNet-European-Version-OpenWrt-5000mAh/dp/B076LMX6CH/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=...

Orange Surf Extra Card (3€/maand en 3GB extra) voor in de mobiele router en dan verbinden via een VPN dienst waardoor je een publiek IP op de router krijgt.

Tethering via VPN gaat onder Android enkel met root.
https://play.google.com/store/apps/details?id=be.mygod.vpnhotspot&hl=en_US

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Flitser dit probleem kan hem aan uw GSM liggen. U kan in de modem van Orange uw NAT type niet aanpassen , zo ver mijn kennis gaat , andere mogen aanvullen. Ook op uw GSM kan u het NAT type niet aanpassen naar mijn weten heeft deze ook niet om te functioneren. Dus ik vrees er voor dat het probleem zich blijft stellen tenzij er een andere oplossing is. Maar dat zou u eens moeten googlen. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen