Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 20-04-19 14h41
Antwoorden: 10 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Hallo,
Sinds kort heb ik een flybox aangeschaft met de databoost. Word gebruikt voor licht gebruik internet en gamen (enkel online,, updates gaan over het vast abonnement).
Nu de verbinding op zich is stabiel genoeg om te gamen zonder echt lag te ervaren. Enkel 1 probleem waar ik totaal niet thuis in ben: het nat type. Zoals gezegd game ik dus online via de flybox op mijn ps4 en krijg ik continu een nat type 3. op zich niet storend, buiten dat de partychat van het psn netwerk niet werkt door de beperking van nat type 3.
Iemand die een oplossing voor dit probleem weet? heb zelf al wat liggen opzoeken... maar eerlijk gezegd een totale leek op dat vlak....
betreft de volgende flybox: 4g+ model B525s-23a
ps: verder heel tevreden over de flybox, werkt beter dan ik had verwacht.
Mvg
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Update: Heb via facebook messenger een berichtje gestuurd. En inmiddels is het opgelost.
Ze hebben gewoon even een andere apn geactiveerd? Zelf dan op de flybox even "Dial-up -> profile management -> nieuw profiel maken -> en onder apn de web.res.be verandert naar web.pro.be"
en nu zitten we op nat type 2
Bedankt voor de hulp allen en de klantendienst van orange mag dan wat trager zijn,, zodra ze antwoorden met een oplossing is het dan ook effectief opgelost 😉 top! weer een blije klant die erover denkt om telenet buiten te gooien 😉
ps: De tip is dus gewoon even orange contacteren via de social media en krijg je relatief snel een oplossing voorgeschoteld^^
Hallo. Weet je zeker dat je niets anders hoeft te doen? Omdat hun beschrijving niet werkt voor mij.
Ugh @lui94,
De APN web.pro.be moet actief zijn in je modem maar ook in je dossier bij de Customer Service stamleden, hievoor moet je hen dus contacteren.
Totem's zonnegroeten,
Totem
Hoelang duurt het voordat ze je geantwoord hebben? Want mijn bericht wordt zelf niet eens afgeleverd.
en heb je nog meerdere instellingen in de modem moeten aanpassen?
of moeten zij enkel een andere apn activeren voor een andere nat type?
Hoi @ScortMK4
Je bent niet de eerste met dit probleem ....
Neem eens volgende thread door, misschien kun je daar iets uithalen:
https://community.orange.be/t5/Internet/NAT-type-veranderen/td-p/9461
Net even heel de thread doorgenomen en de voorgestelde acties bekeken en proberen uit voeren.
"Stap 2:
Login op de modem.
Klik op Home Network -> Devices.
Kijk welke naam hoort bij het device dat IP adres 192.168.1.88 heeft.
Klik op "Assign the public IP address of a connection to a device".
In het drop down menu kies de naam van je PS4 device dat je net hebt opgezocht.
Klik op Assign."
Bij deze stap sla ik echter al vast, lijkt me dat de beste man ook een andere type flybox heeft als ikzelf?
Home network heb ik alvast nergens staan. Wel kan ik de verbonden apparaten bekijken (ip, host name en mac adress) maar het drop down menutje om een publiek adress toe te wijzen zie ik nergens tevoorschijn komen.
technische ondersteuning van de klantendienst heeft er ook niet veel aan toe te voegen helaas... *zucht*
Zoals ik zei, verder meer dan tevreden over de flybox. alleen dat nat type is me een irritatie aan het worden
Hello
@patrick2: ik heb een aantal keer gezien dat je wat afweet van nat types en flyboxen.
Misschien kan je deze Triber verder helpen met je expertise? 🙂
Greetz
CLEO
Gebruiker | Aantal |
---|---|
2 | |
1 | |
1 | |
1 | |
1 |