annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Nat type 3 mobiele hotspot *géén router!

Topic gestart op: 16-01-19 16h18

Antwoorden: 9 antwoorden

Sirali
Gewaardeerd verkenner

Nat type 3 mobiele hotspot *géén router!

OPGELOST

Hallo iedereen,

Wij hebben een abonnement bij orange en gebruiken het internet van dit abonnement om op onze playstation 4 te spelen.

Echter krijgen we op de ps4 een nat type 3 te zien, wat we tot op heden nog met geen mogelijkheid hebben kunnen wijzigen naar type 2 of 1.

De situatie:

Mobiele hotspot van een samsung telefoon.

Ps4 draadloos aangesloten op de hotspot.

Nat type dient gewijzigd te worden voor beter te gamen en beter contact tijdens gamen met vrienden.

We hebben dus géén router/modem.

Wie kan ons helpen deze situatie op te lossen?

Alvast bedankt voor de reacties!

Labels (3)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Sirali
Gewaardeerd verkenner

Het is inmiddels opgelost met de laptop als tussenpunt.

Nat type 2 en gamen gaat tot nu toe goed 👍🏻

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

9 ANTWOORDEN 9
Cdt24801
Wijze
Wijze

Fijn dat het opgelost is Smiley Vrolijk

Veel speelplezier Smiley Knipoog

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Jerre
Gewaardeerde genezer

Hallo @Sirali

Via je mobiele abonnement krijg je geen publiek IP adres, Orange doet CGNAT en je telefoon doet nogmaals NAT.

Hierdoor zie je op de PlayStation NAT Type 3 (dubbele NAT).

Het is mogelijk om een publiek IP adres te verkrijgen met andere APN instellingen en vrijschakeling door Orange, hiervoor bel je best naar de klantendienst 5000.

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Sirali ik heb hier eerder een topic beantwoord om instellingen in de ps4 te wijzigen. Het tpoic is NAT TYPE aanpassen. Lees dat eens door om te zien of het werkt. Een nat type verandere door een foon als hotspot te gebruike.gaat niet lukken.dus probeer eens met de ps4 zelf uit dat topic. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Sirali
Gewaardeerd verkenner


@patrick2  schreef:

@Sirali ik heb hier eerder een topic beantwoord om instellingen in de ps4 te wijzigen. Het tpoic is NAT TYPE aanpassen. Lees dat eens door om te zien of het werkt. Een nat type verandere door een foon als hotspot te gebruike.gaat niet lukken.dus probeer eens met de ps4 zelf uit dat topic. 


Goede morgen, dank je voor je antwoord. Die topic hadden we inderdaad al gelezen, maar het punt is is dat we dus geen router hebben. 

Dus hoe lossen we dat dan op? In het andere topic gaat het namelijk ook over een router.

Wel zouden we onze laptop als tussenpunt kunnen gebruiken (met wifi of met kabel naar de ps4).

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Sirali

Ik vrees dat voor deze situatie weinig hoop bestaat: een foon als hotspot, dat werkt wel maar het is geen echte router met al diens mogelijkheden en instellingen.

Ik hoop voor jullie dat een iemand met meer diepgaande kennis van dit onderwerp mij kan tegenspreken, maar ik vrees ervoor ... sorry ....

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen