annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Nog steeds Fair? Use Policy op 750GB, ondanks Corona???

Topic gestart op: 16-11-20 15h10

Antwoorden: 6 antwoorden

Tim-VC
Aspirant verkenner

Nog steeds Fair? Use Policy op 750GB, ondanks Corona???

Daarnet bericht ontvangen van Orange, dat ik blijkbaar over de FUP voor de vaste internet lijn zit deze maand ( voor de eerste keer in 7 jaar als klant! ).  
In deze tijd van telewerken, vind Orange het dus echt nodig om mij en mijn gezin op small band te zetten. 

We hebben geen digicorder, we kijken al een paar jaar alles online, nu met het telewerken erbij te komen, vaker thuis te zijn gaat het verbruik ook logischer wijze ( tijdelijk ) omhoog...

De oplossing volgens Orange:  's nachts streamen en werken omdat het dan niet van toepassing is...  Verder kunnen ze niets betekenen voor mij, enkel facturen ontvangen!

We leven in 2020 en in Corona tijd, iedereen moet inspanningen leveren maar voor Orange is dit blijkbaar teveel gevraagd... 

 

 

 

 

 

Labels (1)
0 pluimen
6 ANTWOORDEN 6
Gregory
Wijze
Wijze

Orange noch Telenet kunnen aan die Corona iets doen.

Ofwel moet je een stuk 's nachts streamen, ofwel van provider veranderen.

Niet naar Telenet want je zit daar ook met die 750 GB. Rest Proximus, en daar zul je aan snelheid inboeten omdat daar alles over de koperdraad gaat. Je kunt hier eens zien wat je max snelheid is https://www.proximus.be/nl/id_cr_intspeedt/particulieren/internetabonnementen-voor-iedereen/kies-jou...

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Tim-VC  de inspanningen worden gedaan door Orange , je krijgt extra data op je mobiel en de piek en dal uren zijn aangepast , enkel omdat Telenet ze ook aanpast. 

Piek uren  : 17 uur tot 23:59 uur 

Dal Uren : 00 uur tot 17 uur. 

Maar dat neemt niet weg dat als je de 750 GB bereikt hebt dat je stopt met surfen je kan wel door surfen enkel aan verlaagde snelheid. Eens dan de dal uren terug zijn kan je aan volledige snelheid surfen. 

Orange is afhankelijk van Telenet omdat die hun kabel gebruikt en de FUP wordt erop gelaten bij Telenet dus Orange zal moeten volgen. 

De FUP is trouwens ook iets wat wettelijk is vastgelegd dus een provider kan daar niet zo maar van afstappen. Begin dus niet direct over Proximus want ook die hebben een FUP vast gesteld tot 750 GB. Enige wat Proximus doet is dat je 300 GB per keer kan bij kopen om toch aan je 3 TB te geraken. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Tim-VC
Aspirant verkenner

@patrick2 : Met mobiele data ben ik thuis niks. Ik heb zoiezo genoeg mobiele data ( waar ik ook voor betaal ), en met filmtickets gooien kan wel ( waar ik ook niks aan heb ) maar op het moment dat de klant die dan is iets vraagt, waar hij /zij ECHT iets mee is, kan men hieraan niets doen.   Van de piek en dal uren zijn de medewerkers dan toch niet op de hoogte. Net als van de FUP. De eerste vond niets en volgens hem was er geen probleem, de andere 3 die ik nadien doorgeschakeld kreeg vielen uit de lucht en trokken hun paraplu open en uiteindelijk de 5de persoon die ik aan de lijn kreeg, gaf de uren 00 uur tot 12u mee.  Daarnaast stopt het leven niet om 17h...

Trager of geen internet bij overschrijden, dat is nu net het punt, ... in 2020 en zeker in deze periode, beperkt mij dit in iets waarvoor ik zoiezo al teveel voor betaal.  Mijn factuur zal ik niet mogen beperken op het einde van de maand vermoed ik? Daarnaast heb ik met Orange een overeenkomst, wat Telenet doet of niet doet is mijn probleem niet.

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Tim-VC  maar het is wel Orange zijn probleem wat Telenet doet en daar zal Orange zich aan moeten houden dat is een huur overeenkomst van de kabel. Dat jij er niks mee bent daar trekken hun zich niks van aan. Elke klant weet op voorhand dat er een FUP is bij elke provider ,weet een klant dat niet dan zal die de voorwaarden moeten lezen voor het gebruik van zijn of haar internet. Maar tegenwoordig leest niemand dat dus die komen uit de lucht vallen en zeggen ik een FUP dat kan niet want heb onbeperkt. En je hebt onbeperkt enkel na die overschrijding van de 750 GB aan verlaagde snelheid in de piek uren en in de dal uren aan normale snelheid.

Veel zitten nu in deze periode met hetzelfde probleem maar het veranderd niet enkel de piek en dal uren zijn aangepast. Dit is wat je krijgt en daar houd het mee op. En geloof me ik hoor meer mensen over dit soort dingen 'klagen' maar helaas zal het niet anders worden. Als Telenet morgen beslist de FUP op te heffen dan zal Orange volgen want die hebben een huur overeenkomst. Legt Orange morgen zijn eigen kabel dan kan die doen wat die wil en zelf beslissen.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen