annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Orange Mesh WiFi kanaal wijzigen

Topic gestart op: 10-11-21 23h04

Antwoorden: 15 antwoorden

Maikel
Gewaardeerd verkenner

Orange Mesh WiFi kanaal wijzigen

Hallo,

Vandaag 2x contact gehad met de Orange klantendienst vanwege slecht werkende Mesh WiFi en de wens om het wifi kanaal te wijzigen.

De eerste maal: in de router gezien dat er maar 2 van de 3 modules werken en vervolgens link doorgestuurd gekregen om alles volledig te resetten.

De modules werkten daarna wel maar het signaal volgens de wifi analyzer app blijft te zwak en verkeerd (deze staat volgens mij standaard altijd op 100). 

De tweede maal: nogmaals mijn vraag om het wifi kanaal te wijzigen en werd van collega naar collega gestuurd om vervolgens weer een link met de basishandleiding te verkrijgen.

Mijn vraag is dus als volgt: Hoe kan ik het wifi kanaal van de Mesh Wifi wijzigen?

Binnen in huis heb ik goede wifi maar zodra ik de achterdeur van mijn woning buiten ga valt de WiFi volledig weg of zeer zwak (+- 2-3 meter van de laatste module).

Ik hoop dat iemand me kan verder helpen met het wijzigen van het Mesh WiFi kanaal en hopelijk is mijn WiFi probleem buitenhuis zo ook opgelost. 

Alvast bedankt.

Vriendelijke groeten,

Maikel

Labels (5)
15 ANTWOORDEN 15
patrick2
Wijze
Wijze

@Maikel 

Powerlines voor buiten is niet echt een optie , heb ze eerlijk gezegd ook nog nooit gezien. 

Als ik je een advies kan en mag geven , investeer in een goed Mesh wifi systeem. Ik had de Linksys Velop maar overgegaan naar TP-Link Deco , dit omdat ik inmiddels een hele snelle internet lijn binnen heb liggen. Heb dan in totaal 6 torentjes geplaatst , puur omdat ik veel muren en andere obstakels heb , en heb tot in de tuin wifi. Heb geen torentje buiten staan maar gewoon eentje in de keuken en die is sterk genoeg om dus tot buiten te geraken. 

Hier is wel een investering van een paar honderd euro en meer als drie. Dus het is niet goedkoop maar ik heb er wel plezier van. Zelfde als het eerste systeem heeft ook veel gekost maar ook daar had ik enkel jaren plezier van. 

Op de twee systemen een eigen app waarin je dus ook alles zelf kan regelen. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Maikel
Gewaardeerd verkenner

@patrick2 

Weet je ook welk type je hebt van de tp-link deco?

Dit wil wel zeggen moest ik dit nemen dat ik niets meer heb aan de mesh wifi die ik enkele maanden geleden heb gekocht van orange..

patrick2
Wijze
Wijze

@Maikel  

Heb de TP-Link Deco X20 dat is met wifi 6. Moest je toestellen hebben die dit ondersteunen dan werkt dat dus ook. 

Nee moest je over gaan dan heb je aan die van Orange zelf niet heel veel meer dat klopt idd. 

Die van Orange zullen niet slecht zijn maar het zijn basic mesh wifi torentjes. Wil ze dus nu niet afkraken maar het zijn de torentjes die iemand nodig heeft voor een pc op de slaapkamer te laten werken of voor hun gsm overal op wifi te hebben. Het is zeker niet zoals ik ze heb thuis dat je alles zelf kan regelen. Die ik heb kan ik zelfs zo instellen dat alles geregeld wordt.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Maikel
Gewaardeerd verkenner

@patrick2 

Zo is het dus inderdaad.

Ik ben aan het overwegen om de X60 te nemen.

Ik wil natuurlijk ook wel zeker zijn dat ik echt niet verder kan met deze van orange zelf.

In bijlage nog een foto van de http://OrangeMeshWIFI.local

Bij wifi-beheer kan ik enkel de netwerknaam en sleutel wijzigen.

Bij administratie kan ik enkel het wachtwoord wijzigen.

Ik vind het een spijtige zaak dat orange zulke toestellen verkoopt onder eigen beheer en deze zo beperkt en hier zelf volgens telefonisch contact niets aan kunnen instellen.

Ik heb het gevoel dat ik 140€ heb weggegooid.

Bedankt voor je tips!orange mesh local.PNG

patrick2
Wijze
Wijze

@Maikel  

Op zijn minst zou ik verwachten dat je wel wat aanpassingen kunt doen en dan bedoel ik niet enkel wachtwoord en naam of zo. In de modems van tegenwoordig kan je wifi kanalen aanpassen maar ook firewall of een brug modus instellen. 

Jammer dat dit dus maar een heel beperkte aanpassing is die je kan en dan bedoel is wel heel beperkt. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen