annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Orange Mesh WiFi kanaal wijzigen

Topic gestart op: 10-11-21 23h04

Antwoorden: 15 antwoorden

Maikel
Gewaardeerd verkenner

Orange Mesh WiFi kanaal wijzigen

Hallo,

Vandaag 2x contact gehad met de Orange klantendienst vanwege slecht werkende Mesh WiFi en de wens om het wifi kanaal te wijzigen.

De eerste maal: in de router gezien dat er maar 2 van de 3 modules werken en vervolgens link doorgestuurd gekregen om alles volledig te resetten.

De modules werkten daarna wel maar het signaal volgens de wifi analyzer app blijft te zwak en verkeerd (deze staat volgens mij standaard altijd op 100). 

De tweede maal: nogmaals mijn vraag om het wifi kanaal te wijzigen en werd van collega naar collega gestuurd om vervolgens weer een link met de basishandleiding te verkrijgen.

Mijn vraag is dus als volgt: Hoe kan ik het wifi kanaal van de Mesh Wifi wijzigen?

Binnen in huis heb ik goede wifi maar zodra ik de achterdeur van mijn woning buiten ga valt de WiFi volledig weg of zeer zwak (+- 2-3 meter van de laatste module).

Ik hoop dat iemand me kan verder helpen met het wijzigen van het Mesh WiFi kanaal en hopelijk is mijn WiFi probleem buitenhuis zo ook opgelost. 

Alvast bedankt.

Vriendelijke groeten,

Maikel

Labels (5)
15 ANTWOORDEN 15
Cdt24801
Wijze
Wijze

Ik ken dat toestel niet, maar het zou me toch zeer verbazen moest je niet in de settings ervan kunnen geraken en het kanaal wijzigen. Zelfs bij de stomste goedkoopste repeater kun je dat. Dan zou het bij de mesh van Orange toch ook wel moeten lukken.

Heb je geen handleiding van dat ding?

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Maikel
Gewaardeerd verkenner

@Cdt24801 

Volgens telefonisch contact met orange is dit helaas niet mogelijk!

Hij had er zelfs navraag voor gedaan bij zijn collega's.

Zelfs op http://OrangeMeshWIFI.local kan je enkel netwerknaam en wachtwoord wijzigen.

Zeer spijtige zaak!

Cdt24801
Wijze
Wijze

Ik heb dit gevonden, dus het moet zeker kunnen:

Screenshot 2021-11-11 at 15-38-03 Internetprobleem Orange helpt je Orange België.png

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Maikel
Gewaardeerd verkenner

@Cdt24801 

Dit had ik ook al gelezen maar kan het nergens vinden helaas.

Alles is zeer beperkt.

Bedankt voor de info.

Leden met de meeste pluimen