annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Orange modem + AP's ... wifi aan of uit?

Topic gestart op: 14-01-19 16h21

Antwoorden: 1 antwoord

twostroke
Aspirant verkenner

Orange modem + AP's ... wifi aan of uit?

OPGELOST

Hoi,


Tot voor kort had ik volgende setup:

Router van Orange met wifi uit, Eigen router er achter, met DHCP uit, wifi aan voor het netwerk.

Aangezien ik verhuis en nu twee verdiepen heb voorzie ik een range extender boven maar stel ik me de volgende vraag:

Heb ik er baat bij om de wifi op de Orange router/modem ook aan te zetten met dezelfde SSID's? 
Mijn eigen AP (TP-LINK Archer C9 Dual Band AC11900) heeft (bij mijn weten) een hogere snelheid van de router van Orange, dus stel ik me de vraag: zou dit een impact hebben voor (intern) verkeer? (bv Nas bereiken)? Hoe kiest hij namelijk welke AP hij zou gebruiken?

Dus wat is het beste scenario:

Orange modem met wifi aan + AP + Range Extender

of 

Orange modem met wifi uit + AP + Range Extender

 

En zet ik elk dan best op een ander kanaal of allemaal op hetzelfde?

 

Groeten


Benny

Labels (3)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Cdt24801
Wijze
Wijze

Mijn bescheiden mening: WiFi op de Orange modem uit, WiFi op de eigen router aan en gebruik voor boven powerlines ipv een repeater. Geloof me, je gaat teleurgesteld zijn van de prestaties van de repeater.

Een set powerlines waarvan de slave (die dus boven staat) ook WIFi aan boord heeft geeft u de volle snelheid in beide richtingen. Het is dan eigenlijk een AP dat over het electriciteitsnetwerk het signaal doorkrijgt ipv via een UTP kabel.

De WIFi boven op een ander kanaal dan beneden. En gebruik enkel de kanalen 1 - 6 of 11

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
1 ANTWOORD 1
Cdt24801
Wijze
Wijze

Mijn bescheiden mening: WiFi op de Orange modem uit, WiFi op de eigen router aan en gebruik voor boven powerlines ipv een repeater. Geloof me, je gaat teleurgesteld zijn van de prestaties van de repeater.

Een set powerlines waarvan de slave (die dus boven staat) ook WIFi aan boord heeft geeft u de volle snelheid in beide richtingen. Het is dan eigenlijk een AP dat over het electriciteitsnetwerk het signaal doorkrijgt ipv via een UTP kabel.

De WIFi boven op een ander kanaal dan beneden. En gebruik enkel de kanalen 1 - 6 of 11

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen