annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oude modem wisselen voor de nieuwe modem, kost prijs 108 euro ?

Topic gestart op: 28-06-23 10h50

Antwoorden: 17 antwoorden

KBE
Ervaren verkenner

Oude modem wisselen voor de nieuwe modem, kost prijs 108 euro ?

OPGELOST

Beste,

 

Daarnet even met Orange klantendienst gebeld, na tal keren doorverbinden kreeg ik iemand aan de lijn.

Mijn vraag was dus, als ik Orange Gigabit neem. Moet ik dan de kost nog betalen van de modem.

Zijn antwoord was ja, en je moet ook nog eens de technieker betalen. 

Dat zou op 108 euro komen, ik viel bijna van mijn stoel. 

 

Dus 10 euro extra voor het internet, 49 voor de modem en nog eens de technieker die ik zou moeten betalen. Je kan zeggen wat je wil, maar je concurrent laat ons die modem gewoon zelf installeren. 

Dat ik die modem nog moet betalen tot daar aan toe, maar mij nog eens technieker kosten aanrekenen. Toen ik bij Telenet zat, heb ik zelf mijn modem mogen installeren. Zonder al te veel problemen, echt moeilijk is dat nu ook niet. 

 

Tevens ben ik even gedoken in jullie diensten, en daar staat nochtans in dat we ook zelf installatie mogen doen. Waarom moet er dan altijd een technieker aan te pas komen vraag ik mij af. 

Want wat is die zelf installatie optie dan ? 

 

 

 

 

 

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Gregory
Wijze
Wijze

info hier @KBE 

De nieuwe Livebox Cable - Tribe (orange.be) 

Gewoon om te hebben: Als je je modem wilt omruilen voor de nieuwe modem, betaal je €49 voor de omruiling + €59 voor de installatie.

Als je de gigaboost activeert kost het niks : Voor My Comfort Service klanten en klanten die Gigaboost activeren is de omwisseling gratis 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

17 ANTWOORDEN 17
JimmyBE
Gewaardeerd verkenner

Neen, ik heb geen comfort optie.

Bij het bellen naar de klantendienst en het aanvragen van de 'Internet Boost Giga' werd mij vertelt dat er geen kosten waren en dat bleek te kloppen. Technieker die hier kwam bevestigde dit ook. Aangezien je die optie 'Internet Boost Giga' niet kan kan nemen zonder nieuwe modem zou het gratis zijn voor deze mensen.

Ik vermoed dat het wisselen van de modem, zonder het nemen van het 'Internet Boost Giga' pakket niet gratis is omdat het in principe niet nodig is.

Maar ik lees hier verschillende versies en het lijkt echt wel dat je de juiste persoon aan de telefoon van de klantendienst moet hebben om te zorgen dat het correct verloopt.

Heb ook 3x moeten bellen, eerdat ik iemand had die wist dat er een nieuwe wifi 6 booster is die je kan huren, die samen met de modem een wifimesh vormt. Je moet echt zien dat je net iemand aan de telefoon hebt die weet hoe het zit.

0 pluimen
Dakota
Gewaardeerd verkenner

update de kosten voor modem ruil

Dakota_0-1689855797559.png

technieker kosten worden afgetrokken

Dakota_1-1689855909903.png

wel een overstapkost spijtig genoeg

dat is iets dat alleen orange en telenet doen proximus nooit extra moeten betalen maar de koper is versleten anders zat ik er nog bij

 

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

@Dakota 

Heb je een gigaboost besteld ?

Indien zo, denk ik dat de overstap kosten Modem gratis zijn

Internet Boost vanaf 15€/maand | Orange België

onder Goed om te weten

Om van deze diensten gebruik te kunnen maken, moet je mogelijk upgraden naar een nieuwere modem. Vraag deze dienst aan via je klantenzone of bel naar 5000 en een Orange-expert komt indien nodig gratis de nieuwe modem voor jou installeren.

0 pluimen
Dakota
Gewaardeerd verkenner

ik heb de 1GB boost en heb 49 eurokes betaald

 

groeten tribe

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

info hier @KBE 

De nieuwe Livebox Cable - Tribe (orange.be) 

Gewoon om te hebben: Als je je modem wilt omruilen voor de nieuwe modem, betaal je €49 voor de omruiling + €59 voor de installatie.

Als je de gigaboost activeert kost het niks : Voor My Comfort Service klanten en klanten die Gigaboost activeren is de omwisseling gratis 

Leden met de meeste pluimen