annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Packet loss spikes

Topic gestart op: 24-07-23 16h50

Antwoorden: 5 antwoorden

QuinnFX
Ervaren verkenner

Packet loss spikes

Beste,

Ik heb sinds enkele dagen last van zware packet loss. Ik dacht eerst dat het aan de servers lag van de game die ik speelde, maar na een complete reset van de router en mijn desktop denk ik niet dat het aan mij ligt of aan de game servers. (Geen packet loss op een ander netwerk, wel packet loss op zelfde netwerk maar ander toestel).

Het ligt volgens mij niet aan mijn configuratie, vermits het probleem willekeurig is begonnen (ik had niks aangepast in de configuratie van de modem).

De packet loss is volgens mij voornamelijk voor outgoing packets. Alles van de game runt smooth, maar mijn input (keyboard/muis) wordt na een tijd compleet genegeerd of gebufferd, waardoor het soms >2sec neemt voor mijn interactie geregistreerd is.

Het probleem komt ook voor op eender welk toestel verbonden op het netwerk. Het ligt dus niet aan een slechte draadloze verbinding. Ik heb draadloos + bekabeld getest.

Iemand een idee wat ik kan doen? Volgens mij is er ergens een beschadigde kabel, ergens waar mijn data langs passeert.

Ik heb in de bijlage een screenshot geüpload van netwerk logs (visualisatie) van een willekeurige game waar ik enorm veel last had van de packet loss spikes.

Labels (2)
0 pluimen
5 ANTWOORDEN 5
kdiou
Aspirant scout

Heb je een oplossing gevonden?

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen