annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Boost internet snelheid

Topic gestart op: 22-12-23 14h56

Antwoorden: 6 antwoorden

Herihor
Leidende verkenner

Boost internet snelheid

OPGELOST

Ik heb op dit ogenblik 150 Mbps als snelheid, in realiteit tussen de 140 en 145 Mbps, zeer goed dus. Maar mocht ik toch besluiten naar 400 Mbps te gaan (dat binnenkort wordt opgetrokken tot 500 Mbps), heb ik dan een andere modem nodig of kan de snelheid gewoon vanuit Orange met een of andere switch worden opgedreven? Lijkt me belangrijk, want een andere modem is dan weer het Mesh systeem opnieuw instellen!

Labels (3)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
JVV94
Veteraan verkenner

De modems van Orange kunnen 400Mbps aan. Enkel wanneer je het nieuwe Giga Fiber internet van Orange neemt (1000Mbps) dient er de nieuwste modem te worden geïnstalleerd.

Zelf heb ik een Netgear Orbi Mesh router met Wifi 6 aangesloten op mijn Orange Modem en de modem in Bridge mode gezet. Hiermee zit ik aan 405Mbps snelheid met mijn Zen Fiber packet van Orange.

1000032327.jpg

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
6 ANTWOORDEN 6
JVV94
Veteraan verkenner

De modems van Orange kunnen 400Mbps aan. Enkel wanneer je het nieuwe Giga Fiber internet van Orange neemt (1000Mbps) dient er de nieuwste modem te worden geïnstalleerd.

Zelf heb ik een Netgear Orbi Mesh router met Wifi 6 aangesloten op mijn Orange Modem en de modem in Bridge mode gezet. Hiermee zit ik aan 405Mbps snelheid met mijn Zen Fiber packet van Orange.

1000032327.jpg

0 pluimen
Herihor
Leidende verkenner

Hoe weet ik welk type modem ik heb, Gregory? Mijn mesh systeem (Netgear Orbi) heeft een eigen router die op de mijn is aangesloten, misschien moet ik die opnieuw configureren, of niet?

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Je modem vind je hier Hoe internetproblemen oplossen? | Orange België

Aangezien je Mesh als router functionneert zal de Orange modem waarschijnlijk in Bridge mode staan 

In dat geval moet je niks doen - alleen de modem in bridge laten staan

Verder zou je ook de modem niet in bridge kunnen zetten en het mesh systeem als access point configureren. In dat geval zet je de wifi op de Orange modem uit.  Zo doe ik het

 

 

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Herihor 

Volgens mij kan je in je klantenzone zien welke modem je hebt.

Maar een andere modem wil niet zeggen opnieuw je Mesh in te stellen dat is niet eens nodig. Ik heb al verschillende nieuwe modems gehad en de mesh is dan inpluggen en dan werkt het gewoon zoals het van te voren ook werkte.

Enkel tenzij je een compleet ander netwerk wil hebben en dingen wil veranderen maar denk niet dat je dat wil.

Enige wat je wel best doet is de wifi uitzetten van je modem aangezien je een eigen netwerk hebt.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen