Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 11-09-21 05h02
Antwoorden: 11 antwoorden
Ik heb een compal modem van orange en krijg maar niet de poorten open voor vpn service.
Wou de vpn in Windows 10 op zetten maar als ik de poorten dan in mijn modem open zet en ga kijken staan deze nog dicht.
@Dyckie Ik gooi me er even tussen - je zet zelf een vpn server op
De link spreekt van vb port 23243 op je router te forwarden naar het IP adres van je computer en port 1723
For maximum security, you may want to create a port forwarding rule that forwards a random “external port”—such as 23243—to “internal port” 1723 on your computer. This will allow you to connect to the VPN server using port 23243, and will protect you from malicious programs that scan and attempt to automatically connect to VPN servers running on the default port.
Als je wil nazien of een port openstaat op je router kun je even checken hier Open Port Check Tool - Test Port Forwarding on Your Router (yougetsignal.com)
Kan zijn dat je op je computer in de firewall nog een inbound rule op port 1723 moet zetten. Kunt even testen door tijdelijk de firewall op je computer uit te zetten
Heb het nog nooit gedaan - ben wat aan het meedenken
Het is geluk maar enkel als ik 1723 naar 1723 open zet dus moet nog wat verder zoeken nu. Maar alvast bedankt.
Ik heb de oplossing voor een andere poort denk ik gevonden. In het register waar overal poort 1723 staat vervangen naar een andere poort en dan die poort gebruiken. Ga het in de week eens proberen.
Denk dat je die 1723 overal kunt laten staan @Dyckie behalve de inkomende port op de router op 23243 of zo zetten.
In je intern netwerk werkt alles op 1723. Enkel als je van buiten komt moet je port 23243 specifieren.
Gebruiker | Aantal |
---|---|
2 | |
1 | |
1 | |
1 | |
1 |