Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 31-12-18 14h13
Antwoorden: 41 antwoorden
Hallo
Ik heb bij de port mapping, port forward aangezet en getest met verschillende poorten.
Als ik deze test via https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/
Dan blijken alle poorten steeds gesloten.
Is dit een beperking van orange uit? of doe ik iets fout?
Alvast bedankt.
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Hallo @TonyM
Ik veronderstel dat de camera op poort 443 (HTTPS) ofwel poort 80 (HTTP) luistert.
Om alle inkomende verbindingen naar je eigen router te sturen (firewall instellingen niet vergeten) :
Op de Orange router : Your Network -> DMZ Host -> 192.168.0.X (eigen router)
Op je eigen router een poort forwarding (DST NAT) instellen voor poort 443 (of 80) naar 192.168.1.107
Om enkel de inkomende verbindingen voor de camera naar je eigen router door te sturen :
Op de Orange router : Your Network -> Port Mapping -> LAN IP 192.168.0.X (eigen router) Protocol TCP Private Port 443 (of 80), Public Port 443 (of 80)
Op je eigen router een poort forwarding (DST NAT) instellen voor poort 443 (of 80) naar 192.168.1.107
Om te zorgen dat het IP van je router en camera niet verandert dien je deze een statisch IP adres te geven.
Ofwel manueel instellen ofwel ervoor zorgen dat de router waarop het toestel is aangesloten steeds hetzelfde adres uitdeelt.
Op de Orange router kan dit onder Your modem -> Your local network -> Assign a fixed IP address
Is dit een publieke webcam ? Anders zet je deze beter achter een VPN.
@TonyM het ip adres van de camera ligt die in de zelfde range als die van uw router ? Kan misschien zijn dat daar het probleem zit dat deze inzelfde range zitten.
Mijn netwerk kennis is niet zo groot..
Ip van modem 192.168.0.1
ip van eigen router 192.168.1.1
ip van camera 192.168.1.107
Dus camera zit dus in rage van router, maar niet van modem? klopt dit?
De port forward staat ook aan op mijn router.
Bij Telenet werkte dit wel, maar ik denk wil dat ik daar een DMZ van telenet modem naar mijn eigen router gedaan had, zou dit het probleem kunnen zijn?
Bedankt voor de info
bij Your modem - Remote access heb ik even allow remote management aangezet, dan lukt het wel
deze optie terug uitgezet en het blijft werken ...
(dacht dat dit was om instellingen modem van op afstand te configureren)
via deze site staat poort nu open https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/
camera werkt wel nog niet
Misschien moet DMZ ook aan, ik test nog wat verder.