annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Port forwarding/UPnP/Mac PassThrough

Topic gestart op: 14-01-21 19h12

Antwoorden: 7 antwoorden

Janker
Gewaardeerd verkenner

Port forwarding/UPnP/Mac PassThrough

OPGELOST

Ik heb een cbn CH6643E router van orange, die via LAN verbonden is met ASUS zenwifi AX routers, en waarvan wifi uitgeschakeld is. Idealiter doe ik zoveel mogelijk beheer via de asus router configuratie (ook static IP toekennen, port forwarding ed). Maar dat lijkt niet te werken, wellicht omdat die port forwarding configuratie niet doorstroomt naar de orange router?

Hoe zou ik dat best kunnen oplossen? Ik dacht daarnet in de orange router het mac address van de main asus router (de enige die rechtstreeks met de orange router verbonden is) toe te voegen in "mac address pass through", maar toen ik dat deed was het internet weg :). Ik had wel ook UPnP aangezet op die moment, ik weet niet of dat effect heeft?

Idealiter gebruik ik de orange router puur als een tussenstukje, en handelt mijn asus router alles af, maar ik weet niet of dat gaat?

Labels (2)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Janker 

Ik weet niet voor wat je die poort gebruikt, maar als dat voor een bepaalde service door te laten bedoeld is, dan moet die service ook wel actief draaien op het moment dat je die test doet. Als die service namelijk niet actief is staat die poort ook niet open. Een gameserver bvb, die moet ook effectief draaien op het moment van de test.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

7 ANTWOORDEN 7
Janker
Gewaardeerd verkenner

Moet inderdaad de foute poort geweest zijn :$ bedankt!!

Alleen, als ik nu in mijn asus router port forwarding openzet en met een open poort tester check, krijg ik nog steeds melding dat deze gesloten is. Ik ga eens horen bij technische dienst van orange 🙂

Cdt24801
Wijze
Wijze

@Janker 

Ik weet niet voor wat je die poort gebruikt, maar als dat voor een bepaalde service door te laten bedoeld is, dan moet die service ook wel actief draaien op het moment dat je die test doet. Als die service namelijk niet actief is staat die poort ook niet open. Een gameserver bvb, die moet ook effectief draaien op het moment van de test.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Janker
Gewaardeerd verkenner

Mijn loxone server zit erachter, het is om die via dns te kunnen benaderen dat ik de poort wil openzetten. Normaal is die 24/7 actief...

Maar ik zal anders inderdaad eens met een wat andere setup uitproberen.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen