annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Port forwarding lukt niet voor een bepaald IP adres

Topic gestart op: 02-12-20 07h36

Antwoorden: 3 antwoorden

JordiD
Aspirant verkenner

Port forwarding lukt niet voor een bepaald IP adres

Hey allemaal, 

Ik zit met een probleempje met mijn port forwarding. Er is bij die router al reeds een port forwarding gebeurd, dus het is zeker mogelijk. Maar als ik de mijne wil toevoegen dan lukt dat niet. Ik krijg steeds dezelfde foutmelding. Foto van de foutmelding in bijlage en hieronder. De andere foto's geven wat meer info van mijn instellingen. 

Ik heb de router al eens herstart, maar zonder succes. 

Alvast bedankt!

1.png

2.png

3.png

4.png

5.png

Labels (1)
0 pluimen
3 ANTWOORDEN 3
Josette
Wijze
Wijze

@JordiD  goedemorgen, deze is ook voor jou:

Tagnieuw.jpg

Op je vraag kan je deze misschien eens lezen gaan?

https://community.orange.be/t5/Internet-en-Fixed-Phone/Portforwarding-Compal-modem/m-p/17766#M163

Succes.

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.
0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@JordiD 

Het klinkt waarschijnlijk vreemd en onlogisch, maar dergelijke problemen kunnen dikwijls opgelost worden door de reeds bestaande settings / portforwardings te verwijderen en ze allemaal opnieuw in te geven, inclusief de nieuwe. Meestal lukt het dan wel.

Vraag me niet waarom dat werkt, het is een pure vaststelling. En eigenlijk loop je geen groot risico met dat te proberen.

Veel succes.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
JordiD
Aspirant verkenner

Sorry voor de late respons. Ik ben onlangs zelf klant geworden bij Orange dus wou het bij mij thuis ook eens testen. Hier zit ik met een volledig nieuwe router, waar nog geen port forwarding is ingesteld. Echter krijg ik hier opnieuw dezelfde pop-up.

Dus even wat gefoefeld in die instellingen en dan blijkt dat als ik mijn device met dat IP-adres losmaak van het netwerk en deze daarna instel als vast IP-adres, dat ik die dan wel kan toevoegen aan mijn port-forwarding. Het lijkt me zeer onlogisch, aangezien het toestel zelf al een vast IP heeft. Daardoor kan ik ze niet meer vast configureren in de router, maar als je ze van het netwerk haalt natuurlijk wel. Daarna kan ik perfect de port forwarding instellen en mijn toestel terug met het netwerk verbinden. 

Speciaal, maar het lijkt te werken. 

Toch bedankt voor jullie hulp!

Leden met de meeste pluimen