- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
Portforwarding Compal modem
Hallo allemaal
Ik probeer al geruime tijd om een portforwarding in te stellen op mijn orange compal modem.
Ik heb mijn smarthome systeem een statisch IP adres gegeven binnen de range van de modem.
Dit statisch IP adres is ook in de modem ingegeven en portforwarding aan gekoppeld.
De poorten blijven echter gesloten (deze check ik met een openport checker online).
Ik zie niet dadelijk een verkeerde instelling, op de klantendienst kunnen ze mij niet helpen.
De mensen van de callcenter hebben hier geen script voor, tijdens het gesprek kwam het er ook op neer dat ik beter naar een andere provider ga (telenet of proximus).
In een orangeshop kennen ze er ook niets van en via mail krijg ik geen antwoord.
Jullie zijn mijn laatste hoop om dit toch maar in orde te krijgen.
Opgelost! Ga naar de oplossing.
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
Goed dat je mij terug wakker schud.
Ik heb vorige week een voicemailbericht gekregen van Orange, met de boodschap om mijn systeem nog eens te testen.
De gewenste poort zou openstaan.
Ik heb dit s'avonds getest en inderdaad stond de poort open.
Ik zie niets anders in de instellingen van mijn modem staan.
Het systeem werkt nu dus wel, enkel heb ik geen flauw idee hoe ze dit achter de schermen hebben opgelost (wat ik een beetje spijtig vind).
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
'Pas toe' heb ik zeker aangevinkt 😀
Upnp staat niet aan. Ik dacht dat dit niet zo veilig was.
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
@GB schreef:
... knip ..
Upnp staat niet aan. Ik dacht dat dit niet zo veilig was.
Ja klopt, maar niets weerhoud u ervan om het eens te proberen. Je kunt het altijd weer afzetten.
En trouwens, bij een test van buitenaf moet je steeds het extern IP adres van de router met dubbelpunt en poortnummer gebruiken. Het intern adres van de homesmart installatie gebruiken, dat was natuurlijk een domme vergissing van mij ....
En nog iets wat misschien dom klinkt maar bij sommige modem/router combinaties werkt het wel: verwijder de portforwardings eens, herstarten en stel er dan maar ééntje in. Afsluiten en modem herstarten. Dan het tweede invoeren. Afsluiten en modem herstarten. En dan testen of het werkt.
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
Ik had wel door dat ik de externe ip van de modem moest gebruiken 😁
Ik ga het eens proberen om te wissen, modem resetten en 1 poort instellen, ect....
Ik had de modem al eens gereset met de 2 portforwardings, maar nog niet apart geprobeert.
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
