annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Portforwarding Compal modem

Topic gestart op: 21-02-19 22h47

Antwoorden: 24 antwoorden

GB
Ervaren verkenner

Portforwarding Compal modem

OPGELOST

Hallo allemaal

Ik probeer al geruime tijd om een portforwarding in te stellen op mijn orange compal modem.

Ik heb mijn smarthome systeem een statisch IP adres gegeven binnen de range van de modem.
Dit statisch IP adres is ook in de modem ingegeven en portforwarding aan gekoppeld.

De poorten blijven echter gesloten (deze check ik met een openport checker online).

Ik zie niet dadelijk een verkeerde instelling, op de klantendienst kunnen ze mij niet helpen.
De mensen van de callcenter hebben hier geen script voor, tijdens het gesprek kwam het er ook op neer dat ik beter naar een andere provider ga (telenet of proximus).
In een orangeshop kennen ze er ook niets van en via mail krijg ik geen antwoord.

Jullie zijn mijn laatste hoop om dit toch maar in orde te krijgen.

Labels (2)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
GB
Ervaren verkenner

@Totem @Cdt24801 @Jerre 

Goed dat je mij terug wakker schud.

Ik heb vorige week een voicemailbericht gekregen van Orange, met de boodschap om mijn systeem nog eens te testen. 
De gewenste poort zou openstaan.

Ik heb dit s'avonds getest en inderdaad stond de poort open.
Ik zie niets anders in de instellingen van mijn modem staan.

Het systeem werkt nu dus wel, enkel heb ik geen flauw idee hoe ze dit achter de schermen hebben opgelost (wat ik een beetje spijtig vind).

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

24 ANTWOORDEN 24
Cdt24801
Wijze
Wijze

@GB

Waarschijnlijk een zeer domme vraag, maar je hebt toch wel op het knopje "pas toe" geklikt?

Heb je UPnP aanstaan?

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
GB
Ervaren verkenner

@Cdt24801

'Pas toe' heb ik zeker aangevinkt 😀

Upnp staat niet aan. Ik dacht dat dit niet zo veilig was. 

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze


@GB  schreef:

 

... knip ..

 

Upnp staat niet aan. Ik dacht dat dit niet zo veilig was. 


Ja klopt, maar niets weerhoud u ervan om het eens te proberen. Je kunt het altijd weer afzetten.

En trouwens, bij een test van buitenaf moet je steeds het extern IP adres van de router met dubbelpunt en poortnummer gebruiken. Het intern adres van de homesmart installatie gebruiken, dat was natuurlijk een domme vergissing van mij ....

En nog iets wat misschien dom klinkt maar bij sommige modem/router combinaties werkt het wel: verwijder de portforwardings eens, herstarten en stel er dan maar ééntje in. Afsluiten en modem herstarten. Dan het tweede invoeren. Afsluiten en modem herstarten. En dan testen of het werkt.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
GB
Ervaren verkenner

@Cdt24801

Ik had wel door dat ik de externe ip van de modem moest gebruiken 😁

Ik ga het eens proberen om te wissen, modem resetten en 1 poort instellen, ect.... 

Ik had de modem al eens gereset met de 2 portforwardings, maar nog niet apart geprobeert. 

 

 

Cdt24801
Wijze
Wijze

@GB

En, heb je nog resultaat geboekt?

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen