Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 21-02-19 22h47
Antwoorden: 24 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Hallo allemaal
Ik probeer al geruime tijd om een portforwarding in te stellen op mijn orange compal modem.
Ik heb mijn smarthome systeem een statisch IP adres gegeven binnen de range van de modem.
Dit statisch IP adres is ook in de modem ingegeven en portforwarding aan gekoppeld.
De poorten blijven echter gesloten (deze check ik met een openport checker online).
Ik zie niet dadelijk een verkeerde instelling, op de klantendienst kunnen ze mij niet helpen.
De mensen van de callcenter hebben hier geen script voor, tijdens het gesprek kwam het er ook op neer dat ik beter naar een andere provider ga (telenet of proximus).
In een orangeshop kennen ze er ook niets van en via mail krijg ik geen antwoord.
Jullie zijn mijn laatste hoop om dit toch maar in orde te krijgen.
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Goed dat je mij terug wakker schud.
Ik heb vorige week een voicemailbericht gekregen van Orange, met de boodschap om mijn systeem nog eens te testen.
De gewenste poort zou openstaan.
Ik heb dit s'avonds getest en inderdaad stond de poort open.
Ik zie niets anders in de instellingen van mijn modem staan.
Het systeem werkt nu dus wel, enkel heb ik geen flauw idee hoe ze dit achter de schermen hebben opgelost (wat ik een beetje spijtig vind).
@GB probeer eens te forwarden naar een andere interne host, een PC ofzo.
Moest ik de Compal router hebben ik zou 'm houden, daarmee kan je het publieke IP adres op je eigen router krijgen (MAC Passthrough).
Ik heb de firewall instellingen gevonden op de modem.
In het nederlands noemt dit menu 'indringerdetectie'.
Firewall staat uit, modem gereset en poort nog steeds gesloten (ben ondertussen maar 1 poort aan het testen, tot het werkt).
Ik ga de firewall eens een dag laten uitstaan en hopen dat door 1 of ander mirakel morgen de poort open staat.
@GB schreef:
Intern geraak ik op het systeem, dat zit dus in orde.
Zou een andere modem aanvragen niet lukken? Ik zie dat er ook een andere modem beschikbaar is, vigi....
In mijn ogen blijft het probleem in de modem.
Dat kun je altijd eens proberen. Het kan zeker geen kwaad.
@GB Ik heb de (Siligence) Askey TCG300 met daarachter een eigen router.
Voer de testen met de browser ook eens uit met het publiek adres van uw router ipv het intern adres van uw systeem. Zowel van binnen als van buiten uw LAN.
Heb je aan app op uw smartfoon waarmee je uw systeem kan bedienen? Voer daar dan eens het extern adres van uw systeem in; eveneens met dubbelpunt en poortnummer erachter. Testen via 4G, dus niet vanuit uw eigen LAN.