annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Powerline adapters Telenet/orange

Topic gestart op: 25-11-20 11h00

Antwoorden: 5 antwoorden

AndrewVH
Aspirant verkenner

Powerline adapters Telenet/orange

OPGELOST

Goeiemorgen

 

Wij zijn recent overgestapt van Telenet naar Orange. Dit om kosten uiteraard te besparen, want Telenet is zeker niet de goedkoopste 🙂

Wij hebben powerline adapters van Telenet destijds gekocht type PG-9072-TN en PG-9073-TN. Wij hebben voor de installatie aan de Orange verkoper gevraagd zeker mee te geven aan de technieker dat deze toestellen MOETEN blijven werken. Dit omdat er anders geen internet is in de bureau ruimte en de slaapkamers.

De technieker, die toen bij ons de installatie kwam doen, zei dat de powerline adapters automatisch het netwerk overneemt van Orange en dat hij dus geen aanpassing moest doen. Spijtig genoeg was ik toen zelf niet aanwezig want ik wist dat dit niet zou kloppen.

Momenteel heb ik de adapters al een reset gegeven, maar blijft de settings van Telenet ophalen. Rechtstreeks in de toestellen inloggen gaf ook geen soelaas.

Momenteel KAN ik de modem van Telenet nog terug aansluiten, maar ik zou moeten weten wat ik EXACT moet doen om de aanpassing te doen... En dit moet op korte termijn, want ik blijf niet betalen voor een duur abonnement dat ik niet gebruik...

Kan iemand me helpen?

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
patrick2
Wijze
Wijze

@AndrewVH  eigenlijk is het dus de bedoeling dat je je powerline adapters geheel los koppelt . Dan steek je die terug ergen naast elkaar in een en stopcontact , dus eentje links in het stopcontact en de andere rechts bijvoorbeeld. Heb je geen twee stopcontacten naast elkaar geen probleem dan kies je een ruimte waar er meer als één stopcontact aanwezig is. 

Dan reset je ze op die manier zodat ze weer kunnen communiceren met elkaar. De hoofdpowerline moet je aansluiten op de modem van Orange met een internet kabel. Als dan de reset gedaan is dan zou deze dus de netwerknaam van Orange moeten overnemen. 

De powerlines kan je niet wijzigen zoals je bij Telenet wel kan dus het wifi kanaal of de wifi naam. Dus je gaat letterlijk de naam krijgen die Orange heeft gegeven als zijnde je wifi naam. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
5 ANTWOORDEN 5
patrick2
Wijze
Wijze

@AndrewVH  is het al gelukt met de link die @Josette  je gegeven heeft ? 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
AndrewVH
Aspirant verkenner

Beste

 

bedankt beide voor het antwoord.

neen dit is geen oplossing, er staat in de link ook niet concreet een stappenplan hoe je dit kan oplossen.

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@AndrewVH  eigenlijk is het dus de bedoeling dat je je powerline adapters geheel los koppelt . Dan steek je die terug ergen naast elkaar in een en stopcontact , dus eentje links in het stopcontact en de andere rechts bijvoorbeeld. Heb je geen twee stopcontacten naast elkaar geen probleem dan kies je een ruimte waar er meer als één stopcontact aanwezig is. 

Dan reset je ze op die manier zodat ze weer kunnen communiceren met elkaar. De hoofdpowerline moet je aansluiten op de modem van Orange met een internet kabel. Als dan de reset gedaan is dan zou deze dus de netwerknaam van Orange moeten overnemen. 

De powerlines kan je niet wijzigen zoals je bij Telenet wel kan dus het wifi kanaal of de wifi naam. Dus je gaat letterlijk de naam krijgen die Orange heeft gegeven als zijnde je wifi naam. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
AndrewVH
Aspirant verkenner

Dag allebei

 

Hartelijk dank voor de reacties.

Ik heb het wel over een andere boord moeten gaan, maar werken doet het wel.

Gewoon manueel inloggen op het fixed IP van de hoofd powerline & daar aanpassen naar Orange.

 

BIJKOMENDE VRAAG:

Kan je de WiFi naam + wachtwoord van Orange wijzigen? Ik hou niet van zo'n spam wachtwoord.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen