annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

internet valt steeds weg op modem en via mesh

Topic gestart op: 21-11-20 13h46

Antwoorden: 2 antwoorden

knolleke
Ervaren verkenner

internet valt steeds weg op modem en via mesh

Reeds meerdere maanden heb ik problemen dat mijn wifi uitvalt.

Orange wil niet ingaan op het vervangen van de modem, want volgens hen is daar geen probleem.

Ik heb nog wel wat apparatuur die werken via het 2.4 GHZ netwerk, luidsprekers van Bose, laptops, Chromecast ea. Vooral die vallen veel uit maar ook GSM's die via 5 GHZ verbonden zijn verliezen regelmatig hun verbinding. Naar de helpdesk bellen helpt niet want dan krijg ik geen gehoor  , vaak valt de lijn weg voor een gesprek start of melden ze dat ze mij niet horen. Via Messenger komt er antwoord na enkele dagen. na dus veel op en af chat heb ik beslist om een mesh aan te kopen via orange. dit in de hoop eindelijk van de problemen verlost te zijn. Dit heeft dus 2 dagen gewerkt en dan valt ook de mesh regelmatig uit.

Er staat een reset knop op de toestellen maar ik krijg geen reset die lukt.

Ik verdenk de modem dus van de problemen maar ik heb geen idee hoe ik dit best kan testen.

 

Labels (2)
2 ANTWOORDEN 2
patrick2
Wijze
Wijze

@knolleke  als je echt zeker wil zijn of dat je modem de boosdoener is dan zal je dus met een kabel aan de modem verbonden moeten zijn met een pc of laptop. Dat zal je een tijdje moeten proberen en zien of dat je nog uitvallen hebt met je internet. Een andere manier is er wel maar dan zou Orange je lijn al moeten nameten of er drops zijn van het internet dus je kabel eigenlijk. Ze zouden dit ook als eerste moeten doen als je belt naar de klantendienst want er moet nagekeken worden of de lijn problemen veroorzaakt. Ook kan het zijn dat het je kabel niet is maar buiten aan de NODE dat er een probleem is of ergens een connector die problemen veroorzaakt. Dit soort dingen heel belangrijk dat een klantendienst het nakijkt. Jij hebt enkel nu de mogelijkheid te doen wat ik je mee hebe gegeven want anders geraak je er niet achter. 

Je zou ook eens kunnen zien als je internet eruit ligt of dat de modem nog lampjes geeft of dat er misschien lampje pinken of dat je modem herstart. Allemaal van die zaken veel werk maar anders heb je niet echt een mogelijkheid.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


knolleke
Ervaren verkenner

Pc rechtstreeks aan de kabel geeft weinig tot geen problemen. Ik heb ondertussen de MESH ook een rest gegeven en nu gaat het blijkbaar reeds 3 dagen goed. 

Maar ik had graag een pc laten draaien via de kabel en dan nakijken of het netwerk wegvalt en indien ja wanneer dan.

Dit zou handig zijn want de (onbereikbare) klantendienst van orange geeft allen aan dat ik toestellen moet kopen via het 5 ghz netwerk want het 2.4 netwerk is oud en onbetrouwbaar. Ik heb 3 BOZE luidsprekers staan via wifi en heb geen zin die te vervangen, ook meerdere oudere toestellen (robotstofzuiger, chromecast, deurbel, ea) werken uitsluitend via 2.4.  

Leden met de meeste pluimen