annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Probleem met straataansluiting kabel

Topic gestart op: 01-07-19 21h09

Antwoorden: 3 antwoorden

Kyomity
Rekruut scout

Probleem met straataansluiting kabel

OPGELOST

Hoi allemaal!

We hebben een groot probleem met onze kabelaansluiting. Meer specifiek in de 'paddestoel' (de bak die langs straat staat).

Onze kabel vertrekt veilig en wel bij ons uit de garage, maar hij lijkt nergens heen te gaan.

Er kwamen al enkele technici langs en hun beste oplossing was een kabel langs overde straat, langs de oprit van de buren onder de garagepoort binnen.

Nu wil ik een degelijke oplossing, maar ik vraag me af wie daarvoor zou moeten opdraaien... Onze oprit is voorlopig geen probleem maar hoe zit het met de openbare voetpad en zo.

Onze kant is goed. Dus is het niet ons probleem???

Dankje voor jullie antwoorden en oplossingen.

Labels (4)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
patrick2
Wijze
Wijze

@Kyomity  u bent verantwoordelijk voor de kabel tot aan de grens , dus voetpad en uw eigendom. Vanaf daar is het aan Orange of Telenet om de kabel in de straat te leggen. Voorzie wel de juiste lengte van de kabel. Dus meer vanaf de paddestoel tot binnen , wel recht meten dus niet schuin , en doe daar een 2 tal meter extra bij. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
3 ANTWOORDEN 3
patrick2
Wijze
Wijze

@Kyomity  u bent verantwoordelijk voor de kabel tot aan de grens , dus voetpad en uw eigendom. Vanaf daar is het aan Orange of Telenet om de kabel in de straat te leggen. Voorzie wel de juiste lengte van de kabel. Dus meer vanaf de paddestoel tot binnen , wel recht meten dus niet schuin , en doe daar een 2 tal meter extra bij. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Kyomity
Rekruut scout

@patrick2 Dus ik voorzie kabel en eventueel wachtbuis en klaar is Kees?

Met recht begrijp ik: recht oprit afstappen en vanaf daar (90°) recht voetpad afstappen tot 'paddestoel'.

Ik ga eens op zoek naar 'best practices' ivm. Kabeldiepte en wachtbuisdiameters.

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Kyomity  uw kabel in wachthuis 60 cm onder de grond leggen. De kabel aan de hand van waardes te bepalen dus dat wil zeggen :

Kabellengte 0 tot 30 meter PE 6 kabel dubbel wandig 

Kabel lengte 30 tot 60 meter PE 11 kabel dubbel wandig 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen