annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Problemen met Ring cameras sinds Livebox Cable met Wifi boosters

Topic gestart op: 12-06-24 14h25

Antwoorden: 2 antwoorden

MNS81
Gewaardeerd verkenner

Problemen met Ring cameras sinds Livebox Cable met Wifi boosters

OPGELOST

Beste allemaal,

Wie herkent dit issue,

Ik heb problemen met mijn Ring camera's sinds een wissel naar de Livebox Cable met Wifi boosters (dit ivm een upgrade naar 1000/50). Om de haverklap hebben de camera's geen wifi en moet ik ze fysiek resetten om dit weer actief te krijgen. Dit is alleen nogal lastig als ik niet thuis ben 🙂 

De wifi sterkte bij de camera's is goed! Een ander Wifi apparaat ernaast heeft geen enkel probleem. Dan is het de ene dan de andere.. ik heb het enkel bij de Ring camera's. Ze werken als ze online zijn normaal extern met de app dus het lijkt geen poortprobleem of iets te zijn. Ik heb ze al een vast ip toegekend maar dit helpt ook niet....

Labels (2)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Gregory
Wijze
Wijze

Denk dat je hier niet veel hulp zult vinden,  Je zult het zelf moeten ontdekken met trial and error

Als je kunt inloggen op de wifi boosters - eens bezien

Ook proberen je 2.4 GHz kanaal en je 5 GHz kanaal een andere naam SSID) te geven en je camera's op de 2.4 GHz band te laten functioneren.  Deze gaat verder.

Success

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

2 ANTWOORDEN 2
Gregory
Wijze
Wijze

Denk dat je hier niet veel hulp zult vinden,  Je zult het zelf moeten ontdekken met trial and error

Als je kunt inloggen op de wifi boosters - eens bezien

Ook proberen je 2.4 GHz kanaal en je 5 GHz kanaal een andere naam SSID) te geven en je camera's op de 2.4 GHz band te laten functioneren.  Deze gaat verder.

Success

Gregory
Wijze
Wijze

Als het enkel de camera's zijn, kun je ook eens zien naar de lease time op de modem.  Zeker als het na  24 uur of zo gebeurt.  Normaal staat die op 86400 = 24 uur

Verder voor het vast IP adres van de camera's.  Veronderstel dat je dat op de modem hebt geconfigureerd.  Als je het vast kan zetten in de camera's zelf zou ik het doen

  • vast ip adres in de modem config verwijderen,
  • camera's vast ip adres geven in de camera config zelf  vb 192.168.0.11 en 192.168.0.12 nemen
  • de dhcp range in de modem veranderen :192.168.0.101 >> 192.168.0.254
  • zo doe ik het ook voor mijn NAS drives
0 pluimen
Leden met de meeste pluimen