Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 12-06-24 14h25
Antwoorden: 2 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Beste allemaal,
Wie herkent dit issue,
Ik heb problemen met mijn Ring camera's sinds een wissel naar de Livebox Cable met Wifi boosters (dit ivm een upgrade naar 1000/50). Om de haverklap hebben de camera's geen wifi en moet ik ze fysiek resetten om dit weer actief te krijgen. Dit is alleen nogal lastig als ik niet thuis ben 🙂
De wifi sterkte bij de camera's is goed! Een ander Wifi apparaat ernaast heeft geen enkel probleem. Dan is het de ene dan de andere.. ik heb het enkel bij de Ring camera's. Ze werken als ze online zijn normaal extern met de app dus het lijkt geen poortprobleem of iets te zijn. Ik heb ze al een vast ip toegekend maar dit helpt ook niet....
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Denk dat je hier niet veel hulp zult vinden, Je zult het zelf moeten ontdekken met trial and error
Als je kunt inloggen op de wifi boosters - eens bezien
Ook proberen je 2.4 GHz kanaal en je 5 GHz kanaal een andere naam SSID) te geven en je camera's op de 2.4 GHz band te laten functioneren. Deze gaat verder.
Success
Denk dat je hier niet veel hulp zult vinden, Je zult het zelf moeten ontdekken met trial and error
Als je kunt inloggen op de wifi boosters - eens bezien
Ook proberen je 2.4 GHz kanaal en je 5 GHz kanaal een andere naam SSID) te geven en je camera's op de 2.4 GHz band te laten functioneren. Deze gaat verder.
Success
Als het enkel de camera's zijn, kun je ook eens zien naar de lease time op de modem. Zeker als het na 24 uur of zo gebeurt. Normaal staat die op 86400 = 24 uur
Verder voor het vast IP adres van de camera's. Veronderstel dat je dat op de modem hebt geconfigureerd. Als je het vast kan zetten in de camera's zelf zou ik het doen