annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Problemen met WiFi

Topic gestart op: 29-06-20 15h00

Antwoorden: 12 antwoorden

Canyonboy
Gewaardeerd verkenner

Problemen met WiFi

Mijn modem staat in de garage en vanaf ik buiten ga heb ik geen WiFi verbinding meer. Ook boven op de kamers geen WiFi.  Schakelde steeds over naar mobiele data. Bij Telenet hadden we dit niet. Wat kan het probleem zijn.

Labels (1)
12 ANTWOORDEN 12
patrick2
Wijze
Wijze

@Canyonboy  kan je iets meer van de situatie schetsen ? Want je maakt een thema Vowifi je hebt het over wifi als je buiten gaat? 

Kan je uitleggen hoe je opstelling in elkaar zit , je hebt een modem in je garage en dan wat heb je binnen geinstalleerd om toch op internet te geraken? 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day

Canyonboy
Gewaardeerd verkenner

Gewoon een modem in de garage (garage zit in het huis). Dan gewoon een decoder voor de tv. Orange zo komen installeren.  Precies zelfde opstelling als bij Telenet maar veel slechter WiFi 

patrick2
Wijze
Wijze

@Canyonboy  ik kan mij moeilijk voorstellen dat Telenet zo een modem installeert in een garage en dat daar dan een muur tussen zit , die al veel wifi tegenhoud , en dat je dan boven en beneden nooit een probleem hebt gehad. Nu ineens zou je problemen hebben ....ja het kan ik zeg geen nee maar het is een beetje vreemd. 

Er zijn oplossingen wat je kan doen , je kan eventueel powerlines kopen of een AP aankopen of een eigen router plaatsen. Je moet daar zelf eens in verdiepen wat voor jou het beste gaat zijn en dan ook afwegen aan de hand van het financieéle gedeelte. 

Tomorrow is another day

0 pluimen
Canyonboy
Gewaardeerd verkenner

Ik zeg niet dat nu ineens problemen heb het is al sinds de installatie maar wordt het nu beetje moe. Waar zou ik die powerlines kunnen plaatsen.  Sorry ze maar ben beetje een leek in zulke dingen 😔

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Canyonboy  daar zijn wij dan weer voor om jou te helpen 🙂

Powerlines die plaats je in het stopcontact. Dus eentje bij de modem , dat is de zender , eentje in de living en eentje boven , dat zijn de twee ontvangers. Houd er wel rekening mee als je die aankoopt , plaats niet in een stekkerdoos maar een rechtstreeks stopcontact. Ook zien dat je powerlines hebt die wifi signaal versturen zodat je op die manier je internet met wifi kan gebruiken. Ook rekening houden dat je stroomnetwerk goed is want anders gaan je powerlines storingen geven en heb je nog slecht internet. 

Tomorrow is another day

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen