Internet en Fixed Phone
Op zoek naar informatie over ons internet- en vaste lijn aanbod? Dan bevind je je op de juiste plek! Onze tribers helpen je graag verder ...
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Aspirant verkenner

Raadsel ivm download snelheid MacBook Pro

Ik zit met een raadsel over de downloadsnelheid, voor mij toch althans 😉

Ik schets kort:

• internet speed boost (dus tot 200mbps)
  • alle speedtesten kort na elkaar uitgevoerd
  • Meshnetwerk van TP-Link Deco 9

• Macbook Pro (2012) => rond 60 Mbps (nooit richting 100 of meer)
  • iMac (2013) => rond 50 Mbps (nooit richting 100 laat staan 200)
  • iPad Air 2 => rond de 175 Mbps
  • OnePlus 6 => rond 175 Mbps

Met mijn Macbook heb ik soms maar 5 of 10 Mbps. Echt vreemd. Met uploadsnelheid geen problemen. Die zit op alle apparaten rond de 18-19. Ook als ik kabel inplug krijg ik de downloadsnelheid niet naar omhoog. 

Ik zit nu 2 maanden bij Orange, daarvoor zat ik bij Telenet en had ik geen probleem met de snelheden. 

Wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn? 

Bedankt voor jullie mening! 

Labels (3)
0 pluimen
11 ANTWOORDEN 11
Highlighted
Ervaren sjamaan

Re: Raadsel ivm download snelheid MacBook Pro

@NVR  heeft u de kabel als eens aan de modem gekoppeld en aan de mac book en gezien wat dan de snelheid is ?   Probeer dat eerst eens aan de modem rechtstreeks en zie eens welke snelheden er zijn. Laat ons dat dan ook weten dan hebben we een idee.

0 pluimen
Highlighted
Ervaren verkenner

@NVR ,

Het feit dat je iPad via wifi de snelheid haalt, verklaard dat het niet aan orange ligt, Helaas.

Maar zoals gezegd kabel aan de modem, haal je de snelheid niet ligt het aan de MacBook. Helaas ben ik niet bekend met mac os drivers support. Eventueel zoeken of andere met de laatste update hetzelfde probleem hebben.

XtremeGamer007

0 pluimen
Highlighted
Ervaren sjamaan

@XtremeGamer_007  ik heb ook een macbook maar haal met de wifi ook niet de volledige snelheid die ik thuis heb liggen. Als ik met de kabel verbind haal ik wel de volledige snelheid. De afwijking die @NVR  heeft is wel heel groot dus afwachten wat het geeft aan de modem kwa snelheid.

0 pluimen
Highlighted
Aspirant verkenner

Meting met kabel in de modem. In bijlage een speedtest. 

In het begin gaat het vlot over de 100 om dan af te zwakken naar 50 ongeveer. Heb 3 keer getest en 3 keer ongeveer zelfde resultaat. 

Ander verschil is dat nu op het dashboard de teller kan tot 250, was voorheen max tot 100. 

0 pluimen
Highlighted
Aspirant verkenner

Heb natuurlijk wel paar weken geleden de laatste nieuwe Apple update uitgevoerd... Misschien heeft het daar dan iets mee te maken? 

0 pluimen
Highlighted
Ervaren sjamaan

@NVR  vrees dat het dan toch iets te maken heeft met de macbook zelf. Moest het voorheen wel lukken dus voor de update en de ipad werkt aan bijna volledige snelheid ligt het niet aan Orange.

Highlighted
Aspirant verkenner

Maar als ik dan op mijn werk mijn Macbook gebruik, zit ik op Telenet te surfen en heb ik er geen last van... 

0 pluimen
Highlighted
Ervaren sjamaan

@NVR  dan is het mij helemaal een raadsel .

Dus op het werk is de macbook aan volle snelheid of althans bijna dan en thuis met Orange is er een vermindering. Als u de modem eens geheel reset en dan opnieuw met een kabel test rechtstreeks wat geeft het dan ?

0 pluimen
Highlighted
Aspirant verkenner

Dat is bijna vergelijkbaar met mijn situatie. Ik heb echter geen enkel toestel in huis dat boven de 90Mbps komt, hoewel ik bijbetaal voor de boost. De modem heeft het 200mbps profiel en de uploadsnelheid ligt op 18. Een technieker is de modem reeds komen vervangen, heeft ook getest en haalt zelf ongeveer dezelfde snelheden (85 gemiddeld). Iemand van de technische dienst ging mij 1 van de dagen, volgend op het bezoek van de technieker, bellen maar daar wacht ik nog steeds op.
Sinds mijn overstap van een herlaadkaart naar Love Duo heb ik al bijna 3 uur aan de lijn gehangen en wat extra bezoekjes naar de shop mogen doen... Had ik dit allemaal geweten, dan...

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen