annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Raadsel ivm download snelheid MacBook Pro

Topic gestart op: 26-01-20 11h18

Antwoorden: 11 antwoorden

NVR
Aspirant verkenner

Raadsel ivm download snelheid MacBook Pro

Ik zit met een raadsel over de downloadsnelheid, voor mij toch althans 😉

Ik schets kort:

  • internet speed boost (dus tot 200mbps)
  • alle speedtesten kort na elkaar uitgevoerd
  • Meshnetwerk van TP-Link Deco 9

 

  • Macbook Pro (2012) => rond 60 Mbps (nooit richting 100 of meer)
  • iMac (2013) => rond 50 Mbps (nooit richting 100 laat staan 200)
  • iPad Air 2 => rond de 175 Mbps
  • OnePlus 6 => rond 175 Mbps

Met mijn Macbook heb ik soms maar 5 of 10 Mbps. Echt vreemd. Met uploadsnelheid geen problemen. Die zit op alle apparaten rond de 18-19. Ook als ik kabel inplug krijg ik de downloadsnelheid niet naar omhoog. 

Ik zit nu 2 maanden bij Orange, daarvoor zat ik bij Telenet en had ik geen probleem met de snelheden. 

Wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn? 

Bedankt voor jullie mening! 

 

Labels (3)
0 pluimen
11 ANTWOORDEN 11
Totem
Grote Wijze
Grote Wijze

Ik zit met een raadsel over de downloadsnelheid, voor mij toch althans 😉

Ik schets kort:

  • internet speed boost (dus tot 200mbps)
  • alle speedtesten kort na elkaar uitgevoerd
  • Meshnetwerk van TP-Link Deco 9

 

  • Macbook Pro (2012) => rond 60 Mbps (nooit richting 100 of meer)
  • iMac (2013) => rond 50 Mbps (nooit richting 100 laat staan 200)
  • iPad Air 2 => rond de 175 Mbps
  • OnePlus 6 => rond 175 Mbps

Met mijn Macbook heb ik soms maar 5 of 10 Mbps. Echt vreemd. Met uploadsnelheid geen problemen. Die zit op alle apparaten rond de 18-19. Ook als ik kabel inplug krijg ik de downloadsnelheid niet naar omhoog. 

Ik zit nu 2 maanden bij Orange, daarvoor zat ik bij Telenet en had ik geen probleem met de snelheden. 

Wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn? 

Bedankt voor jullie mening! 

Ugh @NVR,

Je meshnetwerk zou normaal gezien een perfecte ervaring vergen op alle je toestellen. Zoals het eerder werd gezegd, kan het gelinkt zijn aan je Macbooks.
Misschien kan de technische dienst hiervoor helpen. 

Totem's zonnegroeten,

Totem

0 pluimen
yseveryns
Aspirant verkenner

Dat is bijna vergelijkbaar met mijn situatie. Ik heb echter geen enkel toestel in huis dat boven de 90Mbps komt, hoewel ik bijbetaal voor de boost. De modem heeft het 200mbps profiel en de uploadsnelheid ligt op 18. Een technieker is de modem reeds komen vervangen, heeft ook getest en haalt zelf ongeveer dezelfde snelheden (85 gemiddeld). Iemand van de technische dienst ging mij 1 van de dagen, volgend op het bezoek van de technieker, bellen maar daar wacht ik nog steeds op.
Sinds mijn overstap van een herlaadkaart naar Love Duo heb ik al bijna 3 uur aan de lijn gehangen en wat extra bezoekjes naar de shop mogen doen... Had ik dit allemaal geweten, dan...

0 pluimen
XtremeGamer_007
Veteraan verkenner

@yseveryns ,

Dit ruikt naar telenet die je lijn alsnog dichtknijpt, welk type modem heb je ? (CBN/Siligence)

Als je rechtstreeks aan de modem hangt een een speedtest doet via https://orangenetworktest.speedtestcustom.com/ , kom je aan de beloofde snelheid ? 

Xtremegamer007

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@NVR  heeft u de kabel als eens aan de modem gekoppeld en aan de mac book en gezien wat dan de snelheid is ?   Probeer dat eerst eens aan de modem rechtstreeks en zie eens welke snelheden er zijn. Laat ons dat dan ook weten dan hebben we een idee.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen