annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Raadsel ivm download snelheid MacBook Pro

Topic gestart op: 26-01-20 11h18

Antwoorden: 11 antwoorden

NVR
Aspirant verkenner

Raadsel ivm download snelheid MacBook Pro

Ik zit met een raadsel over de downloadsnelheid, voor mij toch althans 😉

Ik schets kort:

  • internet speed boost (dus tot 200mbps)
  • alle speedtesten kort na elkaar uitgevoerd
  • Meshnetwerk van TP-Link Deco 9

 

  • Macbook Pro (2012) => rond 60 Mbps (nooit richting 100 of meer)
  • iMac (2013) => rond 50 Mbps (nooit richting 100 laat staan 200)
  • iPad Air 2 => rond de 175 Mbps
  • OnePlus 6 => rond 175 Mbps

Met mijn Macbook heb ik soms maar 5 of 10 Mbps. Echt vreemd. Met uploadsnelheid geen problemen. Die zit op alle apparaten rond de 18-19. Ook als ik kabel inplug krijg ik de downloadsnelheid niet naar omhoog. 

Ik zit nu 2 maanden bij Orange, daarvoor zat ik bij Telenet en had ik geen probleem met de snelheden. 

Wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn? 

Bedankt voor jullie mening! 

 

Labels (3)
0 pluimen
11 ANTWOORDEN 11
XtremeGamer_007
Veteraan verkenner

@NVR ,

Het feit dat je iPad via wifi de snelheid haalt, verklaard dat het niet aan orange ligt, Helaas.

Maar zoals gezegd kabel aan de modem, haal je de snelheid niet ligt het aan de MacBook. Helaas ben ik niet bekend met mac os drivers support. Eventueel zoeken of andere met de laatste update hetzelfde probleem hebben.

 

XtremeGamer007

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@XtremeGamer_007  ik heb ook een macbook maar haal met de wifi ook niet de volledige snelheid die ik thuis heb liggen. Als ik met de kabel verbind haal ik wel de volledige snelheid. De afwijking die @NVR  heeft is wel heel groot dus afwachten wat het geeft aan de modem kwa snelheid.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
NVR
Aspirant verkenner

Meting met kabel in de modem. In bijlage een speedtest. 

In het begin gaat het vlot over de 100 om dan af te zwakken naar 50 ongeveer. Heb 3 keer getest en 3 keer ongeveer zelfde resultaat. 

Ander verschil is dat nu op het dashboard de teller kan tot 250, was voorheen max tot 100. 

0 pluimen
NVR
Aspirant verkenner

Heb natuurlijk wel paar weken geleden de laatste nieuwe Apple update uitgevoerd... Misschien heeft het daar dan iets mee te maken? 

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@NVR  vrees dat het dan toch iets te maken heeft met de macbook zelf. Moest het voorheen wel lukken dus voor de update en de ipad werkt aan bijna volledige snelheid ligt het niet aan Orange.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen