annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Router ontvangt geen IP in bridge mode

Topic gestart op: 10-01-22 20h38

Antwoorden: 7 antwoorden

spaminbox
Gewaardeerd verkenner

Router ontvangt geen IP in bridge mode

OPGELOST

Mijn opstelling is als volgt:

- meest recente TCG300 modem

- rechtstreekse utp vanuit poort 4 naar wan1 van synology RT2600ac

- DHCP op synology met verdeling naar switch en IT

Mijn bedoeling is dus om de orange router te bypassen via de bridge mode. Dit was me gelukt na een volledige reset van de syno router.  Gisterenavond stroompanne in huis en sindsdien loopt het terug fout.
Bijgevolg heb ik opnieuw de orange router gereset en ook de syno router terug naar fabrieksinstellingen.

De syno krijgt een192.168.0.2 ip toegekend en alles werkt ok.

En nu het probleem. Ik wil dus liefst de bridge mode gebruiken. Wanneer ik de bridgemode inschakel op de orange modem krijgt de syno geen IP toegekend.  Bij IP, gateway, dns-server staat gewoon "-". 
terugschakelen naar fabrieksinstellingen helpt niet.  Ik weet niet wat ik anders doe dan de eerste keer toen het wel lukte.

Moet ik bepaalde instellingen aanpassen?

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
spaminbox
Gewaardeerd verkenner

Het gastnetwerk was inderdaad de boosdoener.  Conflicterende IP-adressen.  De router heeft automatisch een aanpassing doorgevoerd.

Het gastnetwerk gebruik ik toch niet.

Alvast bedankt om me op weg te helpen.

groeten.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
7 ANTWOORDEN 7
Cdt24801
Wijze
Wijze

@spaminbox 

Ik heb geen router van Orange, maar ik weet wel dat je voor die bridge functie te gebruiken slechts één poort mag gebruiken. De andere drie worden gedisabled bij het activeren van de "bridge" functie.

Je hebt toevallig uw UTP kabel aan de Orange router niet in de verkeerde LAN poort gestoken? Want dan heb je inderdaad niks meer ...

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
spaminbox
Gewaardeerd verkenner

Ik bedoel de modem van orange (met ingebouwde router), de router functie wil ik niet gebruiken vandaar het belang van de bridge ... maar inderdaad, enkel aan te sluiten op poort 4 wat duidelijk vermeld staat op de supportpagina. Ook daarmee lukt het niet.

Bedankt om mee te denken!

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@spaminbox 

Ik had goed begrepen wat je wilde zeggen hoor. Ik heb gewoonweg een hekel aan het gebruik van verkeerde benamingen. Met een modem doe je helemaal niks. Je doet vanalles met een router. En ja, de Orange router maakt deel uit van een combo toestel met de modem, dat klopt. Maar je sluit uw UTP kabel (die naar uw eigen toestel(len) loopt) dus aan op de router, niet op de modem.

En je hebt uw UTP kabel van de LAN4 Orange naar de WAN Syno aangesloten? Niet per vergissing op poort 1 aangesloten?

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
spaminbox
Gewaardeerd verkenner

Ik ben ook maar een hobbyist, maar terecht, met de juiste termen geen misverstanden.

Ik heb net nog eens dubbel gechecked, en inderdaad poort 4, maar daar twijfelde ik eigenlijk niet aan vermits het voor de stroomuitval gisterenavond perfect werkte.  De synology router had toen extern IP, de orange minodem  bridge modus.

Moet ik misschien een bepaalde volgorde aanhouden bij het fysiek connecteren of een bepaalde wachttijd respecteren?  Kan het zijn dat de DHCP voor mijn intranet een conflict veroorzaakt?  Ik stuur wat screenshots mee van de  huidige instellingen op de syno router.

 

--  wat mij ook nog opvalt (zie 4.jpg) : bridge modus uit = wan staat gemarkeerd als actief,  wanneer bridge modus aanstaat = wan inactief.  Net of er geen fysieke connectie meer is tussen beide toestellen.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen