annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Router ontvangt geen IP in bridge mode

Topic gestart op: 10-01-22 20h38

Antwoorden: 7 antwoorden

spaminbox
Gewaardeerd verkenner

Router ontvangt geen IP in bridge mode

OPGELOST

Mijn opstelling is als volgt:

- meest recente TCG300 modem

- rechtstreekse utp vanuit poort 4 naar wan1 van synology RT2600ac

- DHCP op synology met verdeling naar switch en IT

Mijn bedoeling is dus om de orange router te bypassen via de bridge mode. Dit was me gelukt na een volledige reset van de syno router.  Gisterenavond stroompanne in huis en sindsdien loopt het terug fout.
Bijgevolg heb ik opnieuw de orange router gereset en ook de syno router terug naar fabrieksinstellingen.

De syno krijgt een192.168.0.2 ip toegekend en alles werkt ok.

En nu het probleem. Ik wil dus liefst de bridge mode gebruiken. Wanneer ik de bridgemode inschakel op de orange modem krijgt de syno geen IP toegekend.  Bij IP, gateway, dns-server staat gewoon "-". 
terugschakelen naar fabrieksinstellingen helpt niet.  Ik weet niet wat ik anders doe dan de eerste keer toen het wel lukte.

Moet ik bepaalde instellingen aanpassen?

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
spaminbox
Gewaardeerd verkenner

Het gastnetwerk was inderdaad de boosdoener.  Conflicterende IP-adressen.  De router heeft automatisch een aanpassing doorgevoerd.

Het gastnetwerk gebruik ik toch niet.

Alvast bedankt om me op weg te helpen.

groeten.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
7 ANTWOORDEN 7
Cdt24801
Wijze
Wijze

@spaminbox 

Je spreekt van 4.jpg, maar die heb je niet meegestuurd. Ik zie hem alleszins niet staan in uw post.

Wat ik wel zie is dat je op uw syno ook een gastnetwerk hebt actief staan. Is dat de bedoeling of kan je dat afzetten voor de installatie te testen?

Conflict DHCP: normaal niet vermits ze beiden een andere range hebben, de Orange router 192.168.0.x en de syno 192.168.1.x. Uw gastnetwerk heeft dan  192.168.2.x

Zoals ik reeds zei, ik ken die Orange router niet, ik heb er zo geen.  Wanneer je de "bridge" aanzet schakelen er drie LAN poorten uit, enkel poort 4 blijft actief. Om de bridge te activeren, moet je dan zelf het MAC adres van uw syno ingeven of wordt dat automatisch gedetecteerd?

Is uw syno aan poort  4 gekoppeld wanneer je de "bridge" activeert? Of zit je op een andere poort en versteek je nadien de kabel?

Er is natuurlijk altijd een andere mogelijkheid: vermits het u origineel wel gelukt is en je hebt dezelfde handelingen verricht, zou het kunnen dat die stroomstoring ergens iets heeft "verstoord" in uw Orange combitoestel.  Maar als ik het goed begrijp, zolang je de "bridge" niet activeert werkt alles normaal, zij het met dubbele NAT. Is dat correct?

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
spaminbox
Gewaardeerd verkenner

Het gastnetwerk was inderdaad de boosdoener.  Conflicterende IP-adressen.  De router heeft automatisch een aanpassing doorgevoerd.

Het gastnetwerk gebruik ik toch niet.

Alvast bedankt om me op weg te helpen.

groeten.

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@spaminbox 

Fijn dat het in orde is gekomen. Thx om de oplossing hier mede te delen. 😉

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen