Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 07-03-24 17h26
Antwoorden: 4 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Het internet valt regelmatig weg, en de router lijkt telkens de rebooten. Zowel de wifi als de kabelverbinding vallen dan weg, en herstellen zich 2min erna.
Op de router krijg ik telkens deze status:
Er is geen probleem met de stroom. En als we de router manueel herstarten (stroomkabel uittrekken en insteken) lijkt het wel langer te duren tegen dat die is opgestart.
Aan wat kan dit liggen?
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Ik heb vermoedelijk de oplossing gevonden.
Ik had dit gevonden op jullie forum:
Ik ben de adapters gaan nakijken, en die waren inderdaad verkeerd aangesloten door de technieker van Orange. De lader van de router en de decoder waren omgewisseld, waardoor de router niet genoeg stroom kreeg met de verkeerde lader. Deze zijn namelijk NIET dezelfde in output (routeradapter: 24.0W 12V 2.0A en decoderadapter 18.0W 12V 1.5A).
Hiermee is het dus normaal gezien opgelost, al is de router nu wel 1x in 24u herstart al.
Ik heb vermoedelijk de oplossing gevonden.
Ik had dit gevonden op jullie forum:
Ik ben de adapters gaan nakijken, en die waren inderdaad verkeerd aangesloten door de technieker van Orange. De lader van de router en de decoder waren omgewisseld, waardoor de router niet genoeg stroom kreeg met de verkeerde lader. Deze zijn namelijk NIET dezelfde in output (routeradapter: 24.0W 12V 2.0A en decoderadapter 18.0W 12V 1.5A).
Hiermee is het dus normaal gezien opgelost, al is de router nu wel 1x in 24u herstart al.
Dag Josette
De stroomonderbreking is wat er als uitleg is gegeven in de status van de modem, niet wat ik denk dat er effectief gebeurd, aldus een stroomonderbreking.
Ik krijg ook nog volgende meldingen nu af en toe:
Eventlog van vandaag. Opnieuw reboot door stroomonderbreking (waarschijnlijk).