annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Router reboot paar keer per dag

Topic gestart op: 07-03-24 17h26

Antwoorden: 4 antwoorden

Niels86
Gewaardeerd verkenner

Router reboot paar keer per dag

OPGELOST

Het internet valt regelmatig weg, en de router lijkt telkens de rebooten. Zowel de wifi als de kabelverbinding vallen dan weg, en herstellen zich 2min erna.

Op de router krijg ik telkens deze status:

1000070560.jpg

Er is geen probleem met de stroom. En als we de router manueel herstarten (stroomkabel uittrekken en insteken) lijkt het wel langer te duren tegen dat die is opgestart.

Aan wat kan dit liggen?

Labels (2)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Niels86
Gewaardeerd verkenner

Ik heb vermoedelijk de oplossing gevonden.

Ik had dit gevonden op jullie forum:

Niels86_0-1710431031078.png

Ik ben de adapters gaan nakijken, en die waren inderdaad verkeerd aangesloten door de technieker van Orange. De lader van de router en de decoder waren omgewisseld, waardoor de router niet genoeg stroom kreeg met de verkeerde lader. Deze zijn namelijk NIET dezelfde in output (routeradapter: 24.0W 12V 2.0A en decoderadapter 18.0W 12V 1.5A).

Hiermee is het dus normaal gezien opgelost, al is de router nu wel 1x in 24u herstart al.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
4 ANTWOORDEN 4
Josette
Wijze
Wijze

@Niels86  een goedemiddag,

dan ben je er zelf uitgekomen.

Tag2023.jpg

 

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.
0 pluimen
Niels86
Gewaardeerd verkenner

Ik heb vermoedelijk de oplossing gevonden.

Ik had dit gevonden op jullie forum:

Niels86_0-1710431031078.png

Ik ben de adapters gaan nakijken, en die waren inderdaad verkeerd aangesloten door de technieker van Orange. De lader van de router en de decoder waren omgewisseld, waardoor de router niet genoeg stroom kreeg met de verkeerde lader. Deze zijn namelijk NIET dezelfde in output (routeradapter: 24.0W 12V 2.0A en decoderadapter 18.0W 12V 1.5A).

Hiermee is het dus normaal gezien opgelost, al is de router nu wel 1x in 24u herstart al.

0 pluimen
Niels86
Gewaardeerd verkenner

Dag Josette

De stroomonderbreking is wat er als uitleg is gegeven in de status van de modem, niet wat ik denk dat er effectief gebeurd, aldus een stroomonderbreking.

Ik krijg ook nog volgende meldingen nu af en toe:

Niels86_0-1710002726548.png

 

0 pluimen
Niels86
Gewaardeerd verkenner

Eventlog van vandaag. Opnieuw reboot door stroomonderbreking (waarschijnlijk).

Niels86_0-1709895028919.png

 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen