annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

SNMP om modem voor verbruik

Topic gestart op: 19-02-21 09h24

Antwoorden: 8 antwoorden

sledgehammer
Gewaardeerd verkenner

SNMP om modem voor verbruik

Beste,

 

weet er iemand indien je SNMP (readonly) op de modem kunt doen? 

Ik zou de bandbreedte apart willen meten, liefst nog per toestel.

En presence detection willen doen op de wifi van de modem.

 

Mario

Labels (1)
0 pluimen
8 ANTWOORDEN 8
sledgehammer
Gewaardeerd verkenner

WYSIWYG 😛 

normaal kan je alles er uit halen wat je ziet. Veel hangt ook af hoe ze de pagina hebben opgebouwd, zit er wat structuur is en hoe de data in de pagina wordt gestoken (direct, ajax, ...). Maar je programma kan morgen al verouderd zijn wanneer ze deze structuur aanpassen.

Ik ga het eens proberen ... eerst op bandbreedte en dan voor presence detection ... er zullen nog wat regendagen komen zeker (dan is dit ideale bezighouding) maar aan de andere kant start het koers seizoen ... :S

@Gregory, ik zie dat je 'ervaren sjamaan' bent, dus dat betekent dat je veel van de support voor Orange oplost. Heb je geen contacten die dit kunnen aankaarten? Ik zie geen security blackhole want readonly en intern ... en het zit er volgens fabrikant in ...

Mario

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

och @sledgehammer  Ervaren Sjamaan is iemand die redelijk actief is geweest gedurende een tijd.

Ik antwoord gewoon op vragen waar ik het antwoord op weet of die me interesseren en waar ik een antwoord zoek ( zoals de snmp)

Contacten heb ik niet - ben ook maar een gebruiker ( die wat meer antwoordt dan een gemiddelde andere)

Ik denk ook dat het er in zit.  oa door reboot bij SNMP.  De kunst is er in geraken - goede poort, etc.  Orange zal wel een aparte userId en password hebben om overal in te geraken

Zelf ken ik weinig, heel weing van smtp - had er nog niet veel van gehoord tot je met je vraag kwam.  Toen heb ik wat gezocht.  

Een smptget gezocht op internet, gedownload en wat geprobeerd, niks uit gekregen

Zou hier ook graag een antwoord op zien, al ware het maar om mijn kennis wat te vergroten

Success, en als je wat vindt, laat het weten

0 pluimen
morreke
Ervaren verkenner

Vroeg het mij ook af.

Maar geen succes, ik heb verschillende programma's geprobeerd

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

@sledgehammer Wat ik vind

Hier zie je dat er een reboot werd gedaan door SNMP Cable Modem Reboot from SNMP - Tribe (orange.be)

De datasheet vermeldt SNMP TCG300 Datasheet v1.3 (orange.md)

Denk dat je best ergens een free trial pobeert en ziet waar je uitkomt, vb Download Free Network Management & Free Network Monitoring Software from Solarwinds

 

 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen