Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 07-06-19 23h25
Antwoorden: 3 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Dag,
ik wil mijn nas en camera graag een static ip geven omdat ik de admin UI's van beide toestellen dan beter kan bereiken. Mijn siligence modem wil deze static ip adressen niet opslaan.
In Your modem>Your local network klik ik onder 'Assign a fixed IP address' op het + teken, vul mac en ip (192.168.0.18) in en druk dan onderaan de pagina op 'apply', de pagina refreshed dan en de net ingevulde gegevens zijn weg.
Op een mac, chrome, wifi netwerken staan af want ik heb een paar tp-link decos staan, dhcp range is ook gewijzigd om de static adressen uit de range te houden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
@TomN bedankt voor de feedback, saven lukt ook niet zonder dat er lege velden waren, mijn screenshot was wat ongelukkige gekozen, bij het proberen saven was alles ingevuld.
Ik heb nu wel kunnnen saven nadat ik het dhcp address pool start ip weer op 2 heb gezet (zo stond het voor ik static ip wou toe voegen) door het op 2 te zetten zaten de static ip's die ik wou toevoegen (192.168.0.16-17) weer in de range en konden ze gesaved worden. Alles werkt nu weer en mijn 2 toestellen hebben een fixed ip !