annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Telenet TV & Orange internet, fixed phone

Topic gestart op: 26-07-22 00h22

Antwoorden: 6 antwoorden

Jonas
Gewaardeerd verkenner

Telenet TV & Orange internet, fixed phone

Hoi

Daar het prijsverschil tussen Telenet en Orange wel behoorlijk groot begint te worden overweeg ik sterk om vast internet en fixed phone bij Orange af te nemen.

Ik zou gaan voor vast internet met de boost optie (400 mbps/40 mbps).

De lineaire televisieaansluiting zou ik via Telenet willen behouden vanwege het gemak met CI+ module’s. Ook is het aantal (koop) decoders en ci+ modules dat ik nu heb momenteel een onmogelijke configuratie bij Orange.

Ik dacht tot op heden dat dit onmogelijk zou zijn tot ik volgende reactie las op Netweters.be https://www.netweters.be/t5/Hardware-instellingen/Co-housing-hoe-Telenet-aansluiting-krijgen-op-1-ad...

Als ik dit zo lees zou ik een in plant adres moeten laten aanmaken door Telenet zodat dit mogelijk zou zijn. Natuurlijk zou ik alles nog eens goed moeten bekijken maar bovenstaande is wel een piste die ik overweeg.

Zijn er mensen die dit reeds hebben? @Totem Hebben jullie reeds ervaring met dit soort configuraties?

Alvast bedankt

Labels (2)
0 pluimen
6 ANTWOORDEN 6
patrick2
Wijze
Wijze

@Jonas 

Ik heb je link eens gelezen maar ik denk toch dat je het verkeerd begrepen hebt en het geen wat jij wil. 

De persoon die de vraag heeft gesteld bij Telenet heeft effectief twee abonnementen nodig waardoor alles actief zou zijn dus internet en tv en alles wat ze willen bij Telenet en de andere wil een aansluiting bij Orange. Het komt er op neer dat je dus geen twee providers kan nemen die op dezelfde kabel actief zijn , je kan Proximus als Telenet of Orange nemen maar niet Telenet en Orange. Proximus heeft zijn eigen aparte lijn en werkt niet over de kabel. 

Wat jij wil is eigenlijk totaal iets anders want je vraagt een CI+ module en je wil internet en vaste lijn bij Orange. En die mogelijkheid heb je hoor dat is geen probleem. Je hebt de kabel die op je tv aangesloten wordt en daarin , als je tv dat ondersteund , de CI+ module. Jij hebt voor die module geen modem nodig van Telenet zelf jij hebt uiteindelijk een modem van Orange nodig. 

Jou binnenkomende kabel wordt aan de modem van Orange gekoppeld en daar komen jou diensten uit. 

Je kan een aanvraag doen bij Telenet voor je aansluiting voor digitale tv , je CI+ module en je betaald maandelijks aan Telenet je tv signaal , en je vraagt bij Orange de aansluiting aan voor je internet en vaste lijn. Bij Orange krijg je dan de maandelijkse rekening voor die diensten. 

Ga je er wel bij zeggen dat je dan niet goedkoper uit bent want je betaald zowel Telenet , de kabel , en je betaald aan Orange , internet en vaste lijn. ( en eventueel ook nog je gsm kosten als je die ergens hebt ). 

Het is meestal voordeliger om alles in een pack te steken. 

 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Jonas
Gewaardeerd verkenner

Hoi

 

bedankt voor je reactie. 
vroeger hoorde ik namelijk eens van iemand dat er geweigerd werd om op 1 adres zowel Orange internet als Telenet TV te hebben. Maar des te beter als het zo al zou kunnen zonder de ‘omweg’ van Netweters.

ik denk dat Telenet hun modem zou laten staan omdat ik ook nog 4 digiboxen heb, welke tot nu toe interactief zijn. En ik ken klanten genoeg met enkel DTV en toch een modem vandaar dat ik er nog steeds aan twijfel…

Technisch gezien is dat zelfs mogelijk want Telenet heeft NIU’s met 2 data uitgangen. (Vroeger werd bij Telenet soms een aparte modem gezet voor telefonie). 

Orange TV kost €18 (Max 4 TV’s! En je moet de decoders huren)
Telenet kabelabonnent kost mij nu €18 of €19 (kan ik ook behouden gelukkig) tegenwoordig is dat dacht ik niet meer apart verkrijgbaar en Telenet TV en dat is inclusief de huur van een tv box. Momenteel staan op mijn Telenet DTV lijn 4 gekochte digiboxen en 3 gekochte CI+ modules.

Alvast bedankt

 

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Jonas 

Het is enkel mogelijk als je een CI+ module neemt het gaat niet in combinatie met digicorders en of digiboxen. Daar kan je dus geen combinatie mee maken bij Telenet en Orange aangezien je maar één modem kan aansluiten. 

Nu spreek je in eens over digiboxen terwijl je in het begin enkel de CI+ module wilde en wat je nu wil gaat niet. 

 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Jonas
Gewaardeerd verkenner

Hoi

ik zie in mijn startpost volgende: ”Ook is het aantal (koop) decoders en ci+ modules dat ik nu heb momenteel een onmogelijke configuratie bij Orange.” Misschien viel decoders u niet op Maargoed.

Technisch gezien is het ook gewoon mogelijk @Gregory maar het moet ook toegestaan zijn door Telenet.  Telenet had hiervoor vroeger NIU’s met 2 data uitgangen maar dit was eerder voor een aparte modem voor bijv Telefonie, en aparte modem voor internet (was ooit zo bij ons).


Misschien kan het met Telenet hun ‘in plant’ adressen, maar kan evengoed zijn dat Telenet hiervoor een aparte dropkabel vereist. Ik ga hier eerdaags eens voor informeren bij Telenet. Uiteraard laat ik jullie iets weten.

M.v.g.

 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen