Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 18-01-21 14h20
Antwoorden: 2 antwoorden
Hallo! @Totem
regelmatig krijgen toestellen op mijn netwerk geen DHCP adres toegekend. Enige oplossing is dan de modem te rebooten, wat met streamende, blokkende en gamende gebruikers niet altijd eenvoudig is. Gebeurt op wired en wireless interfaces. Gebeurt op iOS, MacOS, Android en windows.
Gebeurt meermaals per maand.
Nog mensen last van? Is er misschien een nieuwer type modem die hier minder gevoelig aan is?
Groeten,
Erik
@erikdeley schreef:
Hallo! @Totem
regelmatig krijgen toestellen op mijn netwerk geen DHCP adres toegekend. Enige oplossing is dan de modem te rebooten, wat met streamende, blokkende en gamende gebruikers niet altijd eenvoudig is. Gebeurt op wired en wireless interfaces. Gebeurt op iOS, MacOS, Android en windows.
Gebeurt meermaals per maand.
Nog mensen last van? Is er misschien een nieuwer type modem die hier minder gevoelig aan is?
Groeten,
Erik
Ugh @erikdeley,
Totem heeft een antwoord voor jou gekregen en biedt zijn excuses aan voor de late reactie. Hier is wat de verantwoordelijken zeggen :
"
De conflicten tussen IP-adressen kunnen verschillende hoofdoorzaken hebben.
Meestal gebeurt dit wanneer u een vast IP-adres toewijst aan een of meer van uw thuisapparaten.
Twee / drie methoden voor vaste IP-toewijzing,
- 1- U besluit een statische DHCP-toewijzing uit te voeren met behulp van de modemconfiguratiepagina's.
In dit geval zal uw apparaat elke keer om een IP-adres vragen. De modem DHCP zou moeten antwoorden met hetzelfde IP.
=> Deze methode is afhankelijk van de modem DHCP, u hoeft geen specifieke configuratie in uw apparaat te hebben.
- 2- U besluit om een vast IP-adres rechtstreeks op uw apparaat te configureren. Met andere woorden, in het configuratiemenu van uw apparaat.
In dit geval moet u een IP-adres gebruiken dat buiten het DHCP-bereik van de modem ligt.
Met andere woorden, u moet naar het geavanceerde menu van de modem gaan en het DHCP / LAN-bereik wijzigen.
Definieer bijvoorbeeld als start van de DHCP-pool 192.168.0.10. (en niet 192.168.0.2, de standaardwaarde).
De modem laat IP's 192.168.0.2 tot 192.168.0.9 vrij voor uw apparaten.
=> Deze methode is afhankelijk van uw apparaat. (Welke beter past bij uw voorkeuren.)
-3- U kunt besluiten om een andere DHCP te gebruiken (van een andere router, als u die heeft).
In dit geval moet de modem DHCP worden gedeactiveerd.
=> We mogen nooit twee DHCP's op hetzelfde netwerk (LAN) hebben."
Totem's groetjes,
Totem
Je zou eerste eens kunnen proberen om hem te resetten naar fabrieksinstellingen. Wellicht is het daarmee opgelost.
Indien het probleem toch blijft aanhouden, de klantendienst contacteren en vragen om het toestel in te wisselen voor een correct functionerend exemplaar.