annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Traag internet

Topic gestart op: 18-12-19 01h50

Antwoorden: 12 antwoorden

Nikola
Gewaardeerd verkenner

Traag internet

OPGELOST

Hallo

Ik ben recent een klant geworden bij Orange (overgestapt van vorige provider), thuis hebben we nu de love trio (tv+internet+mobiel) en dus de 100mbps.

Wat mij wel opviel is dat het internet zelf zeer traag is en wat ik heel storend vind want bij onze vorige provider was dat ook 100mbps en daar hadden we dus geen probleem mee.

Ik heb al een paar keer de internet speed test gebruikt en de resultaten waren steeds goed dus heb ik daarna de klanten service gebeld en ze zeiden dat het kan komen wegens dat we met "veel" toestellen verbonden zijn, terwijl we vroeger met evenveel toestellen verbonden waren en geen problemen kregen.

Het is namelijk lastig als je aant browsen bent of gamed... Dus als iemand een tip zou kunnen geven of iets gelijkaardigs meegemaakt heeft laat het mij aub gerust weten. 😄

Met vriendelijke groeten 

Labels (1)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Nikola
Gewaardeerd verkenner

Er is iemand bij ons langs gekomen en het bleek dat ze een ouder model van modem hadden geïnstalleerd. Dankuwel anders voor alle hulp. 🙂 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
12 ANTWOORDEN 12
Nikola
Gewaardeerd verkenner

Ja ik zat vroeger bij proximus dat klopt en van te veel toestellen vond ik ook belachelijk want dat zou geen problemen mogen geven. Ze hadden mij direct aangeraden om de boost optie te nemen wat ik toch liever niet zou willen doen. Mijn broer en ik gamen op PC met kabel dus dat zou geen probleem mogen zijn. We hebben 1 smart tv verbonden op het internet en ja gewoon nog gsm's, een chromecast die amper gebruikt word en een printer op wifi. Wat ik zeker ook wel merk is dat het vooral traag is in de avond. 

Movieman
Aspirant genezer

@Nikola wat er op mijn wifi gebeurd wat tot vertragingen kan leiden weet ik perfect alsook de controle op mijn modem probeer deze is : https://play.google.com/store/apps/details?id=com.wifianalyzer.speedtest.wifirouter.wifibooster

Zelf gebruik ik de pro versie heb een hekel aan reclame is maar een kleine meerkost zo kan je deze is uittesten.

Nikola
Gewaardeerd verkenner

Youtube werkt wel goed het is vooral bij het gamen dat ik het persoonljk merk. Mijn ouders hebben soms al last met hun email te openen. Bij de speedtest had ik een ping van 11 downloadsnelheid van 90+ en uploadsnelheid van 8-9. 

Gregory
Wijze
Wijze

@Nikola 

Gebeurt het gamen rechstreeks tussen jou en je broer ( = zonder naar buiten te moeten gaan) ?
In dat geval zou ik het volgende eens proberen

1Gb switch zetten ( 8 port)
Uitgang modem/router ( lan 1, 2, 3 of 4) verbinden met de switch
Alle lan kabels die nu in de  lan 1, 2, 3 of 4 zitten op de switch zetten

Dus
- binnenkomend verkeer = 100 Mbps
- intern verkeer ( tussen bekabelde apparaten) = 1000 Mbps

Borafreakske
Gewaardeerd verkenner

De poorten op de modem zijn toch ook 1gbs?

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen