annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Trage DHCP met nieuwe modem

Topic gestart op: 11-08-24 18h02

Antwoorden: 13 antwoorden

PJBeast
Gewaardeerd verkenner

Trage DHCP met nieuwe modem

Sinds vorige week de nieuwe Orange modem(verplicht) in huis genomen.

Sindsdien duurt het rond de 30 seconden eer ik op een nieuw verbonden apparaat een IP adres toegewezen krijg. Dus ik start mijn toestel op, en zit dan 20-30 seconden met mijn duimen te draaien tot ik op het internet kan.

Zelfs als ik een statisch IP instel op mijn toestel, DHCP afzet en hetzelfde adres reserveer op de Orange router krijg ik pas na ~30 seconden internetverbinding.

Het is alsof de poort op de router/modem gewoon niet reageert. Ik heb er geen andere verklaring voor. De kabel is in orde, geen speed negotiate problemen of iets dergelijks.

Via WIFI geen probleem, verbinden met het WIFI netwerk krijg ik direct een adres toegewezen. Zelfde toestel dan bedraad aan de router/modem hangen, 30-60 seconden wachten tot ik toegewezen krijg.

Dit is op meerdere laptops en desktops met verschillende configuraties. Zeer vervelend, en nog vervelender dat ik het niet opgelost krijg.

Iemand met een gelijkaardig probleem, of tips waar ik nog niet aan gedacht heb?

 

EDIT: Vergeten te vermelden, modem al gereset, geen verschil. Volgende stap is toestel laten vervangen.

Labels (1)
13 ANTWOORDEN 13
streulma1987
Ervaren verkenner

Al een oplossing wat je gaat doen?

0 pluimen
PJBeast
Gewaardeerd verkenner

Toch nog even replyen op deze post, ik heb inderdaad een oplossing gevonden.

Support kon/wou mij niet helpen, dus stap ik over naar Telenet.

 

Het is onmogelijk dat dit probleem niet gekend is bij Orange, en toch wordt gebrekkige apparatuur uitgedeeld aan klanten.

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

is die 30 sec zo belangrijk, @PJBeast ?

Ik betaal 45 EUR voor internet.  Telenet zal wel iets duurder zijn

0 pluimen
streulma1987
Ervaren verkenner

Ik 40 bij Base (Telenet) met 200 Mbps down en 20 Mbps up

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen