annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Veel te lage downloadsnelheid

Topic gestart op: 20-02-20 15h12

Antwoorden: 4 antwoorden

yseveryns
Aspirant verkenner

Veel te lage downloadsnelheid

Ik heb sinds begin januari een Love Duo abo. Ik betaal bij voor de boost formule. Na de installatie en enkele dagen wachten op de activatie kon het surfen beginnen. Echter dan veel lagere snelheid dan voorzien. Ik haal gemiddeld 86Mbit per seconde (via Devolo toestellen via het stopcontact die ca. 480mbit halen). Met een kabel rechtstreeks in de modem haal ik dezelfde snelheden.
Na een hele reeks testen door de technische dienst zijn ze de modem komen vervangen, maar dat heeft niet mogen helpen. De modem heeft het 200mbit profiel, de lijn zou in orde moeten zijn maar de downloadsnelheid haalt nooit 90mbps.
De uploadsnelheid is echter wel rond de 18mbps gemiddeld.
Volgens de technieker zou iemand van de technische dienst mij opbellen om te kijken wat verder kan gedaan worden, maar daar wacht ik nog steeds op.
Sinds de overstap naar Love Duo heb ik al meer dan 3u aan de ljin gehangen met de helpdesk, dienst activatie en technische dienst.... Dus laat ik eerst hier eens proberen of iemand weet wat het probleem zou kunnen zijn en wie dat voor mij kan oplossen...

Labels (2)
0 pluimen
4 ANTWOORDEN 4
Totem
Grote Wijze
Grote Wijze

Ik heb sinds begin januari een Love Duo abo. Ik betaal bij voor de boost formule. Na de installatie en enkele dagen wachten op de activatie kon het surfen beginnen. Echter dan veel lagere snelheid dan voorzien. Ik haal gemiddeld 86Mbit per seconde (via Devolo toestellen via het stopcontact die ca. 480mbit halen). Met een kabel rechtstreeks in de modem haal ik dezelfde snelheden.
Na een hele reeks testen door de technische dienst zijn ze de modem komen vervangen, maar dat heeft niet mogen helpen. De modem heeft het 200mbit profiel, de lijn zou in orde moeten zijn maar de downloadsnelheid haalt nooit 90mbps.
De uploadsnelheid is echter wel rond de 18mbps gemiddeld.
Volgens de technieker zou iemand van de technische dienst mij opbellen om te kijken wat verder kan gedaan worden, maar daar wacht ik nog steeds op.
Sinds de overstap naar Love Duo heb ik al meer dan 3u aan de ljin gehangen met de helpdesk, dienst activatie en technische dienst.... Dus laat ik eerst hier eens proberen of iemand weet wat het probleem zou kunnen zijn en wie dat voor mij kan oplossen...

Ugh @yseveryns,

Neem zeker contact op met de webcare stamleden op sociale media zodat zij je dossier opnieuw openen en doorsturen naar de technische dienst.

Totem's zonnegroeten,

Totem

0 pluimen
KBE
Ervaren verkenner

Eerst een simpele vraag,

de kabel die rechtstreeks in je pc gaat, kan je pc poort wel hogere snelheden dan 100mbps aan ? 

Bij oudere hardware kan dit al eens het geval zijn.

Die powerlines heb ik zelf ervaren dat de snelheid dat erop staat niet altijd de snelheid is dat je kan halen.

De kans is reel groot dat de poortjes van die powerlines maar max 100 mbps doorgeven.

Maar er staat wel 480mbps op de doos. 

Marketing truckje eigenlijk, been there done that. 

 

Kom je van bij Telenet en had je daar wel de gewenste snelheid ? 

 

 

 

 

 

 

 

 

0 pluimen
yseveryns
Aspirant verkenner

Bedankt voor het antwoord.
Ja, het is een gigabit netwerkkaart.
De powerlines werken best goed, dat is duidelijk als ik stream of grote bestanden binnen haal vanaf mijn NAS. De doos zegt 500mbit, maar bij testen haal ik 400mbit tot 440mbit.

Maar zoals ik al schreef hebben zowel ik als de technieker van Orange die de modem komen vervangen is, ook getest met een korte netwerkkabel rechtstreeks in de modem. Ook dat maakt geen verschil.
Het probleem lijkt dus niet in huis te zitten.

Ik kom idd van Telenet, maar de afgelopen jaren hadden we het basisabo omdat we 9 maanden per jaar in de VS woonden. Dus geen idee of telenet me wel een hogere snelheid zou kunnen bieden.

0 pluimen
Cékes
Gewaardeerd verkenner

Het kan zijn dat de connector aan de paal of in grijze paddenstoel wat versleten is.
Als er nog eens een technieker langskomt moet die eens de coax uitmeten naar de straat. Vermoedelijk zit daar het issue, ookal kan ik ernaast zitten natuurlijk.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen