annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Verhuis nieuwbouw

Topic gestart op: 12-06-20 11h17

Antwoorden: 9 antwoorden

Kathy82
Ervaren verkenner

Verhuis nieuwbouw

OPGELOST

Ik verhuis op 1 augustus naar een nieuwbouwapp, eerste bewoner. Ik heb me laten wijsmaken dat ik hier dan niet kan genieten van orange internet en tv. Klopt dit?? Want ik wil echt wel terug orange.

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
patrick2
Wijze
Wijze

@Kathy82  sorry heb de nieuwbouw over het hoofd gezien had enkel gelezen verhuis naar een nieuw appartement. Dus sorry daar voor.

Maar kijk hier eens of je aansluitbaar bent :

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/guide/bouwen-of-verbouwen/?intcmp=BETLN_NL_MOVE_FAQ3

 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

9 ANTWOORDEN 9
Josette
Wijze
Wijze

Goedemiddag ...............

je kan hier al eens gaan lezen.

Heb je nog vragen kom ze gerust stellen.

 

Wij wonen ook op een appartement en konden kiezen waren 2 soorten stekkers.

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.
Cdt24801
Wijze
Wijze

@patrick2 

Als ik de eerste post lees staat daar toch duidelijk dat het om een nieuwbouw gaat ... Daar zal dus niks ouds liggen. Is men tegenwoordig trouwens als bouwheer niet verplicht om bij nieuwbouw een internetaansluiting te voorzien? Dat is natuurlijk niet persé Telenet ...

 

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


patrick2
Wijze
Wijze

@Cdt24801  ik heb eens de post herlezen ja je hebt gelijk dat heb ik over het hoofd gezien.

Euh normaal legt bouwbeheer een kabel maar ..... dat is niet gezegd. Maar het gaat om een appartementen blok dus zal bouwbeheer wel iets moeten voorzien want de eigenaar kan geen kabels leggen. Tenzij men op de begane grond woont. Dus in dit geval zal er al iets geregeld moeten zijn en of worden. In een gewoon huis is bouwbeheer het niet verplicht. Op die manier kan een klant kiezen welke provider en kabels er komen. Maar hoe het allemaal precies zat durf ik niet te zeggen.

En dan kan het goed zijn dat ze alsnog voor proximus hebben gekozen. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Kathy82
Ervaren verkenner

Dat dacht ik ook, maar als er geen telenet binnen ligt ben ik verplicht om eerst dure telenet te nemen voor 6 maanden en dan over te schakelen naar orange 🥺 zal morgen eens bellen met orange en dan zal ik meer weten. Maar vrees er voor.

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Kathy82  die kans is aanwezig hoor. Je zou dan eens moeten kijken of je aansluitbaar bent. Is daar ooit Telenet geweest ? En dan bedoel ik dar gewone kabel want als er rijgnet zit in dat appartement dan kan je inderdaad enkel Telenet laten aansluiten voor Internet en dan kan Orange je niet aansluiten. Die informatie zal je eerst moeten achterhalen ergens , dat kan bij Telenet zelf of je kan de klantendienst bellen van Orange. Enkel als Orange zegt nee dan kan het dus zijn dat er Rijgnet zit maar dat moet je vragen bij Telenet . Rijgnet kan je ook niet veranderen dat doet Telenet zelf in de maar dat is niet op een dag gedaan.

Het kan ook zijn dat er geen enkel Coax aanwezig is en dat er enkel een Proximus aansluiting ligt. En dan heb je dus geen keus. Soms heb je dat in de oudere appartementen dan ligt er maar 1 provider en vroeger was de simpelste Proximus.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen