Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 02-01-20 22h06
Antwoorden: 15 antwoorden
Vroeg me af of iemand van jullie ervaring heeft met het volgende:
Aanvraag verhuis online gedaan, maar dagen nadien niks gehoord van Orange. Ik besef dat het moeilijker is tussen de feestdagen, maar pakt niet weg om toch op tijd iets van communicatie te ontvangen.
Vandaag gebeld en er werd dan alles via administratief aangepast, verder zou de aanvraag voor een afspraak niet lukken vanwege connectie problemen met 'iets' en wou de telefonist weten wie de vorige eigenaar was en bij welke provider die was (Telenet). Vond ik nogal raar, maar gaf het toch door. Nu moet ik wachten op een telefoontje weer van hen.
Na het telefoontje vertelde mijn vrouw dat de vorige eigenaar zei dat het moeilijk was om iets anders dan Telenet te krijgen op ons nieuw adres. Werken deze niet op hetzelfde kabelnetwerk of kan er iets anders het probleem zijn?
Alvast bedankt voor uw info!
@Anonymous
Bij mijn weten zijn signaal versterkers voor gsm en internet gratis.
Tegenwoordig gebruiken ze utplink via stopcontact.(bakje voor in het stopcontact waar men elders in huis een netwerk kabel kan aansluiten of een wifi versterker vb. een verdiep hoger)
@Anonymous
Verwarrende zaken he? Als ik telefoon heb gehad van Orange ga ik het zeker navragen hoe het juist zit.
Bedankt ook @patrick2 voor je advies, ga zeker bij Telenet vragen wat juist kan als ik geen duidelijke antwoorden krijg van Orange.
@Edyzer dat is een bizarre situatie. Een verhuis zou mogelijk moeten zijn als de vorige eigenaar Telenet was. Het kan dat er op het adres geen signaal is door een afsluiting maar het kan ook zijn dat er problemen zijn met de kabel of aansluiting. Met de aansluiting bedoel ik dat er Rijgnet zou kunnen liggen waardoor dat 'iets' de oorzaak is. Op Rijgnet kan men namelijk niks anders aansluiten dan een digitaal tv toestel van Telenet en verder niks.
Als advies wil ik u toch verzoeken Telenet te bellen en vragen waarom je daar geen aansluiting kan doen. Ook vragen wat er ligt op dat adres en bel ook eventueel weer terug naar Orange.
@patrick2 dat is net wat Orange allicht aan Telenet vroeg, wat er specifiek mis is om de verhuis ineens te regelen.
Dat kan met vanalles te maken hebben, bvb een locatie ID dat niet meteen wordt teruggevonden op dat adres, of een melding van de netbeheerder dat de aansluiting niet kan doorgaan om god weet welke reden. verder wel topantwoorden en advies van je 😉
#goedbezig
@Royal-T dat de locatie ID niet altijd juist is heb ik al in het verleden vaak genoeg gezien bij Telenet. Dat is inderdaad nog een puntje waar ik zelf niet aan gedacht had.