Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 28-08-21 11h22
Antwoorden: 12 antwoorden
Mijn gsm zit constant op 4G omdat hij bij de wifi verbinding constant aangeeft dat er een verificatiefout is.
Ik heb de wifi verbinding al doen vergeten en opnieuw geinstalleerd maar helaas.
Wat is het probleem?
Je moet inloggen op de modem - best via kabel - in je internet explorer 192.168.0.1 ingeven
Het password - als je het niet veranderd hebt staat op het etiket onderaan je modem
Handleiding staat hier Internetprobleem: Orange helpt je | Orange België
In de handleiding:
Wifi configureren
De naam of het wachtwoord van je wifinetwerk wijzigen
Eenmaal ingelogd
Jouw wifi
Daar kun je de naam veranderen van de 2.4 en de 5GHz band.
(niet vergeten op te slaan)
In de geavanceerde configuratie kun je ook het kanaal van de 2.4 GHz veranderen - best 1, 6 of 11 kiezen ( en niet auto). Je moet die eens alle drie proberen en zien welk het best is. Kan zijn dat er op een kanaal teveel interferentie zit - de buren tellen ook mee.
Het bereik van de 2.4 GHz frequentie is het best. Dat van de 5GHz minder, maar die kan hogere snelheden aan.
Op mijn gsm kan ik zo kiezen of ik de 2.4 of de 5 GHz neem. Maar mijn verbinding staat op automatisch. Bijgevolg neemt die altijd de 2.4 GHz
Success
Oei, geen kabel hier.
Maar probeer het straks toch eens via Wi-Fi op de laptop.
@Lore1989 Best met een kabel - als je iets verkeerd doet kan het zijn dat je er via wifi niet meer ingeraakt
En hoe maak je dan verbinding via wifi is dat de modem of een ander apparaat.
Heb je dit probleem bij één toestel of zijn er meerdere toestellen die dit probleem hebben.
Hey
Normaal maakt mijn gsm automatisch verbinding met het wifi netwerk zodra ik daarbij in de buurt kom.
Maar nu probeer ik het telkens opnieuw door manueel te verbinden. Maar tevergeefs.
Enkel mijn gsm heeft er blijkbaar last van.
Tv,iPad verbinden gewoon