annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Verschillende snelheden op verschillende netwerkkabels

Topic gestart op: 09-02-22 14h29

Antwoorden: 2 antwoorden

JakkeVe
Aspirant verkenner

Verschillende snelheden op verschillende netwerkkabels

 

In mijn nieuwbouw heb ik in elke ruimte een netwerkaansluiting voorzien die rechtstreeks naar de router van Orange gaat. Op 1 kabel heb ik een download snelheid van +-90Mbps en upload van +-35Mbps. Op de andere kabels heb ik een download van +-350Mbps en een upload van +-10Mbps. Wat kan dit verschil verklaren?

Mijn netwerkopstelling:

  • Alle Utp kabels zijn cat5e.
  • naast mijn router van Orange heb ik ook een Google nest mesh wifi met 1 router en 1 punt.
  • op mijn router van Orange zijn 4 kabels aangesloten
    1. gaat naar een versterker voor mijn telefoonsignaal binnen
    2. gaat naar mijn bureau waar ook de Nest Wifi-router is aangesloten. Down +- 90Mbps/ Up +-35Mbps
    3. Gaat naar mijn leefruimte waar mijn PS4 een snelheid geeft van Down 350Mbps/ Up >10Mbps geeft
    4. Gaat naar een Slaapkamer en een een snelheid geeft van Down 350Mbps/ Up >10Mbps geeft

Mijn Nest Wifi geeft dus de snelheden van de betreffende kabel. Deze staat hier omdat de router meteen ook dient als een split om mijn Macbook op aan te sluiten.

Voor mijn thuiswerk heb ik zowel de hoge download als upload nodig. Ik werk vaak met bestanden die +-250Mb groot zijn via VPN.

Heeft er iemand een idee waar het verschil in snelheden met te verklaren valt? Alle snelheden zijn trouwens getest met dezelfde Macbook pro.

Alvast bedankt.

 

Labels (3)
0 pluimen
2 ANTWOORDEN 2
Gregory
Wijze
Wijze

@JakkeVe  Heb je die snelheid ook in je bureau als je rechtstreeks werkt,  zonder de Nest Wifi-router ?

Indien de snelheid beter is zonder Nest Wifi-router kun je deze misschien vervangen door een giga switch

 

Zie hier ook even onder Slow WAN connection Troubleshoot slow internet on Google Nest Wifi or Google Wifi - Google Nest Help

 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen