annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Vervelende werking van portforwarden op nieuwe GUI van de modem/router

Topic gestart op: 04-10-20 13h45

Antwoorden: 11 antwoorden

Anonymous
Niet van toepassing

Vervelende werking van portforwarden op nieuwe GUI van de modem/router

OPGELOST

Hallo iedereen,

Ik heb laatst de nieuwe firmware van de Orange modem gekregen (Siligence TCG300) maar nu zijn er dus blijkbaar een aantal voorwaarden veranderd als je portforwarding rules wilt instellen. En die voorwaarden zijn uiterst vervelend.

Ik heb verschillende VMs op mijn KVM server draaien die ik allemaal client side hun static IP geef. Ik doe dit dus niet via de orange modem en ik wil dit dan ook niet via de modem gaan doen.

Alleen als ik nu dus nieuwe portforwarding rules wil aanmaken op die statische IP's dan krijg ik deze error: "Help: The local IP you specified is not allowed." (zie hieronder)

orange.PNG

Het enigste hoe ik het dus werkend krijg is dus om een VM zijn IP adres te laten krijgen door DHCP en dan in de Orange modem een statisch IP instellen onder het "Fixed IP Address" tabje. Dan mag ik voor dat IP wel portforwarding rules aanmaken. Maar wat ik hier vervelend aan vind zijn de volgende dingen:

- Als ik ooit een andere modem of router krijg mag ik al die dingen opnieuw gaan instellen

- Je kunt alleen statische IP addressen geven binnen de DHCP range en ik wil gewoon alles netjes achter elkaar laten komen (dus 192.168.0.10,192.168.0.11,etc) maar als de DHCP server die de hele tijd loopt uit te delen gaat dat nogal lastig.

- Ik mis andere functionaliteiten van een static IP te hebben zoals bv. een ander DNS in te stellen per static IP

De GUI mag er dan misschien wel "mooier" uit zien maar het gaat nog altijd over de function en niet over de form. Dit is voor mij dan ook een echte downgrade.

- Fabian

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Anonymous
Niet van toepassing

Ik heb geen Facebook dus had de dag erna meteen gebeld. Ik zat weer even aan de lijn toen mij de optie werd gegeven om een bericht achter te laten. Ik heb dat toen gedaan en ik heb nog altijd geen reactie gehad. Echt een triestige helpdesk bij Orange...

 

Mijn uiteindelijke oplossing voor dit probleem ? Een MikroTik Routerboard en dmz instellen via Orange, sorry dat ik het zeg maar wat een troep eerste klas. Het is vanwege de prijzen dat ik bij Orange ben gegaan en er bij blijf. Voor de rest is het een grote zooi. Ik heb nu ook weer 100 mbps down ipv 400 waar ik voor betaal, en de bridge modus is trouwens ook nog ver te zoeken (weten jullie nog die simpele functie die we eigenlijk afgelopen zomer hadden moeten krijgen? De functie die al bij de standaard firmware is ingebouwd van Siligence ???)

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
11 ANTWOORDEN 11
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Anonymous 

Ik zou dan de vraag stellen via messenger, niet telefonisch. Dan hebben ze daar de mogelijkheid om de juiste personen te contacteren die een gefundeerd en correct antwoord te geven.

Bijkomend voordeel is dat je niet ellenlang aan de foon moet hangen, luisterend naar een irriterend wachtmuziekje.

Het enige nadeel is dat je soms wel enkele dagen op een antwoord moet wachten. Maar het kan ook heel snel gaan heb ik ondervonden.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

@Cdt24801 

Dan zal ik verkeerd begrepen hebben

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen