annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Vlan via orange

Topic gestart op: 29-09-24 21h17

Antwoorden: 2 antwoorden

Ebok
Aspirant verkenner

Vlan via orange

OPGELOST

Beste,

Ik ben bezig met een project en gebruik hiervoor een windows server. Je kan vanaf buiten toegang krijgen tot deze server. Nu is het grote probleem dat de server zich binnen mijn privé netwerk bevind. Is er een mogelijkheid om mijn server volledig af te schermen van mijn privé netwerk? Zodat alles goed beveiligd blijft.

Ik beschik hier thuis over een siligence modem. Kan ik via hier een instellen dat dit volledig afgesloten is? Eigenlijk dus een soort VLAN aanmaken waar enkel de server via communiceert en voor de rest geen enkel apparaat toegang heeft.

Alvast bedankt,
Kobe

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
lithion
Veteraan verkenner

Je kan een router (bv Ubiquiti Edgerouter X, Gateway lite,... ) gebruiken en werken met verschillende VLANs. Op die router kan je regels instellen welke netwerken(vlans) met elkaar kunnen communiceren. Je hebt daarvoor wel wat netwerkkennis nodig om dat correct te kunnen instellen.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
2 ANTWOORDEN 2
lithion
Veteraan verkenner

Je kan een router (bv Ubiquiti Edgerouter X, Gateway lite,... ) gebruiken en werken met verschillende VLANs. Op die router kan je regels instellen welke netwerken(vlans) met elkaar kunnen communiceren. Je hebt daarvoor wel wat netwerkkennis nodig om dat correct te kunnen instellen.

0 pluimen
Ebok
Aspirant verkenner

Bedankt voor de tip, Ik heb ondertussen al 2 jaar netwerken gehad op school dus dat moet goed komen. Maar hoopte stiekem dat Orange dit via hun modems ondersteunde.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen