annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Vraag over glasvezel installatie (via wyre)

Topic gestart op: 10-02-25 00h02

Antwoorden: 6 antwoorden

scorpmv
Ervaren verkenner

Vraag over glasvezel installatie (via wyre)

OPGELOST

Hallo iedereen,

Ik heb begrepen dat Wyre op 13 februari de installatie van glasvezelverbindingen voor internet zal uitvoeren in het gebouw waar ik woon (deze informatie heb ik van mijn huisbaas ontvangen, maar hij heeft helaas weinig kennis hierover), en ik heb een paar vragen over dit proces.

Volgens de informatie die ik online heb gevonden, werkt Wyre samen met Telenet en Fluvius. Mijn vraag is of ik na de installatie van de glasvezelverbinding alleen providers kan kiezen die samenwerken met Telenet, of kan ik ook providers kiezen die met Proximus werken? Is er een beperking door het gebruik van de kabels voor de glasvezelverbinding? Stel je voor dat ik toch voor een provider kies die samenwerkt met Proximus – zou de glasvezelverbinding dan anders zijn, en zou er extra werk nodig zijn om deze verbinding te kunnen gebruiken?

Ik zou graag meer informatie ontvangen om goed voorbereid te zijn.

Labels (2)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
patrick2
Wijze
Wijze

@scorpmv 

Als Wyre langs gaat komen is dit voor de installatie voor Telenet en ik vermoed ook Orange , maar die informatie heb ik niet. 

Voor Proximus is het Fiberklaar en is het Proximus zelf die hun fiber aansluiten en aanleggen. Dus als je Wyre hebt kan je er naast perfect iemand van hun nog langs laten komen dan heb je uiteindelijk twee fiber aansluitingen voor alle providers. 

Weet dat je niet verplicht bent om dit door Wyre te laten doen maar als je dan ooit fiber van Telenet wil dan moeten ze als nog langs komen. 

Dus conclusie is als je Wyre laat aansluiten dan kan je Proximus hier niet op aansluiten. Als je Fiberklaar laat komen of Proximus zelf kan je Telenet hier niet op aansluiten. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

6 ANTWOORDEN 6
Cdt24801
Wijze
Wijze

Volgens mij kan hij dat enkel opleggen als het op die manier beschreven is in het algemeen reglement van het gebouw. Dus gelijke regels voor alle huurders van het gebouw. In principe ga je akkoord met het reglement wanneer je een huurcontract ondertekent.

Wellicht is het mogelijk om het reglement aan te vechten voor de rechter, maar waar zijn we dan mee bezig ....

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Tomorrow is another day

scorpmv
Ervaren verkenner

Ik denk dat we niet zo ver hoeven te gaan 😄. Maar toen ik het contract tekende, werd mij verteld dat ik het bedrijf (mijnhuisfirma) alles kon laten regelen. Destijds werd mij Proximus aangeraden. Echter, na een paar weken informeerde de verhuurder mij dat ik moest wachten vanwege de installatie van de kabels. En nu (vorige week) werd mij verteld dat het alleen via Telenet kon. Toch heb ik tot nu geen reglement ontvangen.. Het is gewoon een beetje vreemd. 😅

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@scorpmv 

Als Wyre langs gaat komen is dit voor de installatie voor Telenet en ik vermoed ook Orange , maar die informatie heb ik niet. 

Voor Proximus is het Fiberklaar en is het Proximus zelf die hun fiber aansluiten en aanleggen. Dus als je Wyre hebt kan je er naast perfect iemand van hun nog langs laten komen dan heb je uiteindelijk twee fiber aansluitingen voor alle providers. 

Weet dat je niet verplicht bent om dit door Wyre te laten doen maar als je dan ooit fiber van Telenet wil dan moeten ze als nog langs komen. 

Dus conclusie is als je Wyre laat aansluiten dan kan je Proximus hier niet op aansluiten. Als je Fiberklaar laat komen of Proximus zelf kan je Telenet hier niet op aansluiten. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Tomorrow is another day

scorpmv
Ervaren verkenner

Hey, bedankt voor je antwoord. Mijn huisbaas heeft Wyre gekozen (het gaat om een nieuwbouw). Volgens hem mag ik geen gaatjes boren of zo, en aangezien de kabels ondergronds worden gelegd en uiteindelijk toch het appartement binnen moeten, heeft hij gezegd dat ik, omdat hij voor Wyre heeft gekozen, alleen providers kan kiezen die samenwerken met Telenet. Mag dat?

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen