Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 03-02-25 20h00
Antwoorden: 7 antwoorden
Ik woon in een appartementsblok. Ik ben klant bij Orange, bijna alle andere buren in de appartementsblok zitten bij Proximus. Ik woon in het centrum van Vilvoorde.
Proximus heeft laten weten aan mijn mede-bewoners óf Fiber nemen óf geen internet meer. De syndicus geeft elke keer heel verwarrende berichten: Brieven waar dit soort zaken in staan: Er moet toegang verleend worden tot alle appartementen op de dag van de werken, bij weigering of afwezigheid zullen de appartementen uitgesloten zijn van het glasvezelnetwerk. Voor niet-klanten betekent dit niet dat zij verplicht zijn een abonnement aan te gaan; het betreft enkel de technische voorbereiding. Dit zorgt ervoor dat het gebouw toekomstbestendig is en voldoet aan de hedendaagse en toekomstige behoeften van bewoners en gebruikers."
Ik zie niet in waarom ik die installatie zou nemen, als ik het goed begrepen heb gaat het om een proximus installatie en ik ben tevreden met Orange, en het systeem met die coax-kabel. Ik zou niet weten wat ik kan doen met een Proximus installatie als klant bij Orange. Maar ik kreeg zowel van de syndicus als van de man van Orange (!) te horen: als het gratis is, waarom niet?
Ik weiger onder andere omdat de kabel zou binnenkomen in mijn badkamer (waar de algemene kabels liggen) en niet in de berging, waar nu de modem van Orange staat. En zo een bakske in mijn badkamer is ook geen zicht, vooral als het niet nodig is.
De enige reden waarom ik die proximus fiber installatie wel zou nemen, is wanneer Orange van plan zou zijn om in de toekomst het volgende te zeggen, 'wij dwingen ook iedereen te werken met de fiber installatie tot in het appartement, wij gaan dezelfde kabels gebruiken als Proximus en het coax systeem wordt niet meer onderhouden'.
Zit die kans erin?
Ik verwacht niet snel dat Orange hun banden met Telenet zal verbreken. Telenet is zelf begonnen onder Wyre met hun F2H verbindingen. Ik vermoed dat op termijn Orange die lijnen zal afnemen. De hele Orange infrastructuur is gebaseerd op coaxiale verbindingen. Het zou veel te duur zijn dit ineens te wijzigen.
Overigens. Een fiberaansluiting laat de waarde van het huis lucht stijgen 😉 dus laten aansluiten is nooit compleet overbodig. Je weet ook niet wat de toekomst brengt in het algemeen. Dus zou het persoonlijk wel laten doen, ook om je vrijheid van provider te behouden.
💡 Tevreden met mijn oplossing/opmerking? Vergeet dan niet een pluim te geven en de opmerkingen te markeren als de voor jou juiste oplossing.
@treeflame goedemorgen,
hier zou ik ook niet blij van worden!
Zeker niet in de badkamer. Ik weet niet of het dringend is en of je lang op antwoord moet wachten.
Doe eens een berichtje of telefoon naar: https://www.ombudsmantelecom.be/nl/
Je kan ook eens naar WInWIn die lossen ook heel veel op: https://www.win.be/nl/contact
Succes.
@Josette houdt er rekening mee dat de ombudsman de klacht niet zal aannemen als je nog niks rechtstreeks met het bedrijf zelf hebt geprobeerd. Da's altijd stap 1. Dus eerst naar Proximus, dan pas naar de ombudsdienst.
@kevunster ik bedoel ook niet om een klacht neer te leggen
maar gewoon om inlichtingen over dat geval te vragen je kan er alleen
maar slimmer van worden!