annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Waarom zou volgens jou Orange de mogelijkheid tot het verkrijgen van een modem-only moeten invoeren?

Topic gestart op: 15-12-18 23h29

Antwoorden: 44 antwoorden

Cdt24801
Wijze
Wijze

Waarom zou volgens jou Orange de mogelijkheid tot het verkrijgen van een modem-only moeten invoeren?

Ik heb deze rubriek aangemaakt om wat te brainstormen en ideeën onder de gebruikers te verzamelen over het al dan niet nuttig zijn van het beschikbaar stellen door Orange van een modem- only waaraan men dan (alles op eigen risico natuurlijk) een eigen router moet plaatsen.

Let the beast go zou ik zeggen ... Smiley Vrolijk

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Labels (3)
44 ANTWOORDEN 44
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Jerre

Zou ge die asp pagina op uw eigen router eens een screenshot van kunnen maken? Hier een link zetten naar een IP adres intern aan uw eigen LAN, dat marcheert niet hoor .... Smiley Verdrietig

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Jerre
Gewaardeerde genezer

@Cdt24801192.168.0.1 is het standaard adres, ik heb dit niet aangepast.

Als je MAC passthrough activeert verlies je de toegang niet, firmware en config updates blijven ook mogelijk.

 

Screenshot_20181216-023849.png

 

 

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze


@Jerre  schreef:

@Cdt24801192.168.0.1 is het standaard adres, ik heb dit niet aangepast.

... knip ...

 


Ja natuurlijk, dat is het interne IP adres van uw modem zelf, uw gateway. Jij logt in op uw eigen modem om die pagina te zien. Maar dat is (vanzelfsprekend) een adres intern aan uw eigen LAN. Dat adres is trouwens hetzelfde bij ALLE Orange klanten.

Het zou nogal wat geven moest ik hier het interne adres van uw router intikken in mijn browser en dan op uw modem/router terechtkomen ... of nee, op die pagina van ALLE Orange modems/routers ...

Daarvoor is NAT in het leven geroepen ....

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Cdt24801 zou de modem only presenteren voor vooral een business klant die eigen netwerk(ken) gebruiken. Ook voor de mensen privaat klant onder ons die graag met eigen router willen werken zonder dubbele NAT te verkrijgen en die hun eigen netwerk willen opstarten. Het zou voor die mensen ideaal zijn om zo natuurlijk verder te werken. En dan heb ik het niet enkel over de wifi maar ook met de LAN verbindingen want , ook al is het niet aan mij besteed , je kan er zoveel meer mee met een modem only. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Cdt24801
Wijze
Wijze

Als ikzelf het algemeen bekijk zie ik het zo: de huidige modem/router combinatie wordt door Orange geleverd en heeft zeer beperkte instelmogelijkheden. Dat is bewust gedaan omdat de grote meerderheid van de klanten (zonder denigrerend te willen klinken) niet over de benodigde technische knowhow beschikt om met kennis van zaken diep in de configuratie te gaan graven.

Op zich dus een goede zaak.

Maar daardoor blijven de gebruikers die WEL over deze kennis beschikken in de kou staan: je kan zoveel meer uit een netwerk halen als je diep kan gaan in de configuratie.

Aangezien dat volgens mij niet enkel voor businnes klanten zou weggelegd mogen zijn ben ik dus van mening dat dit ook voor de gewone particulier beschikbaar zou moeten zijn. De particuliere klant zou de keuze moeten krijgen om ofwel een combinatietoestel te verkrijgen (weinig instelmogelijkheden maar je kan ook weinig misdoen) ofwel een modem-only en voor de rest trekt ge uw plan (uiteraard op uw eigen verantwoordelijkheid en kosten).

Zo, dit is mijn persoonlijke mening Smiley Vrolijk

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen