annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Waarom zou volgens jou Orange de mogelijkheid tot het verkrijgen van een modem-only moeten invoeren?

Topic gestart op: 15-12-18 23h29

Antwoorden: 44 antwoorden

Cdt24801
Wijze
Wijze

Waarom zou volgens jou Orange de mogelijkheid tot het verkrijgen van een modem-only moeten invoeren?

Ik heb deze rubriek aangemaakt om wat te brainstormen en ideeën onder de gebruikers te verzamelen over het al dan niet nuttig zijn van het beschikbaar stellen door Orange van een modem- only waaraan men dan (alles op eigen risico natuurlijk) een eigen router moet plaatsen.

Let the beast go zou ik zeggen ... Smiley Vrolijk

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day

Labels (3)
44 ANTWOORDEN 44
Cdt24801
Wijze
Wijze

@mbbs1024 

Uw verhaal klopt wel, maar kan grotendeels omzeild worden door de providers door het toestel dat ze leveren te voorzien van één functionaliteit: één poort die gebridged kan worden ofwel in de firmware één MAC passthrough te voorzien. In het contract voorzien: gebruik op eigen verantwoordelijkheid en risico.

Op die manier blijven de meeste klanten gewoon van de beperkte geleverde firmware gebruik maken terwijl de meer gevorderde en onderlegde klanten eigen apparatuur kunnen aansluiten waarmee ze hun ding kunnen doen op hun eigen risico.

Op die manier zijn beide werelden verzoend: de provider bekommert zich enkel om zijn eigen hardware met beperkte functionaliteit en de gevorderde klant kan zich (op eigen risico) volop uitleven met zijn eigen gerief.

Volgens mij een perfecte Win-Win situatie.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Tomorrow is another day

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

Om het verhaal hierboven te vervolledigen: 

Voor het gebruik van de eigen apparatuur hoeft de provider helpdesk dan uiteraard niet op te draaien. Daarvoor zijn er fora zoals Tribe. Hier hebben de gebruikers een platform waar kennis en ervaring gedeeld kan worden om problemen op te lossen. Dus ook voor eigen apparatuur en diens functionaliteiten.

En er is uiteraard meer dan één forum te vinden op het web. Dat is een van de positieve krachten van het internet.

Tomorrow is another day

0 pluimen
Tommie1
Ervaren verkenner

In theorie zijn die ideëen om modem only zonder support aan te bieden niet slecht, als de klant dan af ziet van support. 

In de praktijk wordt het dan een welles-nietes discussie waar niemand op zit te wachten. 

Ik ken iemand die op de helpdesk werkt bij Telenet, en de verhalen die je dan hoort... 

90% van de mensen kent het verschil tussen een router en een AP niet. Ze kopen iets, hangen het aan het net, en dan heb je 2 toestellen die IP adressen uitdelen. Dat kan soms weken goed gaan, en dan ineens fout. Toch zal het altijd de provider zijn die fout zit, en zo verlies je ook klanten. 

En wees maar gerust dat Orange Marketing weet hoe veel mensen hier nood aan hebben. Dat zal beperkt zijn. 

0 pluimen
Totem
Grote Wijze
Grote Wijze

Ugh iedereen !

Dit een heel interessant en constructieve gesprek ! Ik geef het meteen door aan het LOVE management team ! 🙂

Totem wenst jullie veel success voor 2020 !

Totem's zonnegroeten,

Totem

Tokn59
Ervaren verkenner

Als andere optie zie ik de mogelijkheid om de Orange modem bv adres 192.168.0.1 te geven, dan kabel naar 2de router die via DHCP IP adres krijgt van de Orange modem in de range 192.168.0.2 --- 254 en op zijn beurt DHCP server speelt voor het interne netwerk in bv de range 192.168.1.1-254. De tweede router zou dan statische IP adressen kunnen "uitdelen" ... DNS en dergelijke dienen dan ook in de tweede router geconfigureerd te worden. Thoughts ?

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen