annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Whatsup berichten ontvangen met de Orange modem model2

Topic gestart op: 27-08-19 17h03

Antwoorden: 11 antwoorden

Osty
Ervaren verkenner

Whatsup berichten ontvangen met de Orange modem model2

Hoi,

Ik heb nl volgend probleem. Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Mijn GSM en die van mijn echtgenoot zijn aangemeld op onze wifi, Orange Modem Model2.

We hebben volgend probleem. Als we de GSM niet gebruiken voor ongeveer 10 a 15minuten en iemand zend een Whatsupp dan ontvangt de GSM deze niet en krijgen we dus ook de melding van Whatsupp niet.  We ontvangen dus enkel een bericht via Whatsapp of Viber wanneer we de telefoon niet gebruikt hebben of aan het gebruiken zijn. De GSM staat niet op vliegtuigstand of een slaapstand. Ten einde raad heb ik zelf een nieuwe gsm aangekocht voor mijn echtgenote maar opnieuw hetzelfde probleem. 

Wanneer we bij vrienden zijn met een andere provider (Telenet, Proximus) of Orange modem 1 dan hebben we geen probleem. We  krijgen dan alle berichten en meldingen gewoon door ook al gebruiken we onze telefoon al een tijdje niet. Wanneer we bezoek krijgen dan hebben ze hetzelfde probleem voor met hun telefoon dus dit is niet telefoongebonden maar ligt eerder aan Orange Modem 2?

We hebben al verschillende oplossingen gezocht en gevonden dat wanneer onze gsm verbonden is met 4G mobiele data dan krijgen we ook alle berichten en meldingen onmiddellijk.

Na een tijdje hebben we de helpdesk ingeschakeld en na verschillende telefoontjes hebben ze de modem vervangen. We zijn dus zeker tevreden over de service van Orange maar jammer genoeg is het probleem nog steeds niet opgelost.

Ik ben dus nog steeds op zoek naar een oplossing.. Hierbij kan ik jullie hulp gebruiken (Gebruikers Modem Model 2). Zouden jullie dezelfde test kunnen doen? Dus je gsm zeker een 15tal minuten niet gebruiken en dan met een andere gsm een Whatsapp sturen. Hiermee wil ik dus bekijken of er ook andere mensen zijn met een soortgelijk probleem. 

Alvast bedankt voor jullie hulp en reactie's. 

Groeten,

Osty 

 

 

Labels (1)
0 pluimen
11 ANTWOORDEN 11
Cdt24801
Wijze
Wijze

Als ik dit lees dan rijst toch inderdaad sterk het vermoeden dat er ergens iets mis is met (op zijn minst een bepaalde serie) van de modem model 2 of diens firmware. De modem vervangen heeft geen soelaas gebracht en meerdere mensen hebben er last van, dus het is geen uitschieter.

Misschien een update van de firmware uitvoeren? Of net andersom, terugvallen op een oudere versie ..

Dit zou Orange dan toch eens grondig mogen onderzoeken.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Osty 

Ik heb zelf geen Orange modem/roueter, maar zou het kunnen dat uw WiFi in een soort van slaapstand gaat? Dat kun je gemakkelijk testen door uw gsm een tijdje niet te gebruiken en dan met een laptop (of tablet of ... maar dus niet de gsm) proberen op internet te gaan.

Tracht eens in de settings van uw modem/router te geraken en doorpluis die eens.

 

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Osty
Ervaren verkenner

Hallo, ik heb dit gedaan geen enkel probleem om met de tablet op internet te gaan.

 

0 pluimen
TomN
Orange-werknemer

Ikzelf heb de tweede modem en gebruik Whatsapp constant. Heb zelf het probleem eerlijk gezegd nog niet ondervonden (ik heb iPhone Xr).

Ik heb wel eens rondgekeken op internet (Google is my friend) en heb dit gevonden bij deze link (ik neem aan dat je Android hebt):

Workaround 3. Disable the Power Saving Mode

The WhatsApp notification feature would be disabled if you turn on the Power Saving Mode on your device. This mode will disable all the network connections and activities on the mobile phone. That is to say, when your phone is in this mode, you will be unable to receive any message and notification from any application. So you need to turn the mode off: go to Settings> Battery> Power Saving Mode to toggle off the button to disable the feature.

 

Ik hoop dat de link in kwestie u kan helpen.

 

Mijn posts geven mijn persoonlijke mening weer en zijn geenszins een officiëel antwoord van Orange.  Ik ben ook gewoon een deelnemer aan het forum als gebruiker.

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@TomN 

Hetgeen jij voorstelt gaat ervan uit dat de slaapstand op de smartfoon actief is. Het is echter een eventuele slaapstand (of een andere setting uiteraard) op de modem/router die het probleem vormt. Immers, wanneer hij ergens anders is heeft de foon geen probleem. En wanneer hij bezoek thuis heeft hebben die bezoekers ook last van hetzelfde probleem.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen