annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

WiFi Mesh units vinden mekaar plots niet meer

Topic gestart op: 22-05-21 11h15

Antwoorden: 13 antwoorden

henrim
Gewaardeerd verkenner

WiFi Mesh units vinden mekaar plots niet meer

OPGELOST

Beste,

Wij zijn sinds 2 jaar tevreden Orange klant en hebben sinds juli 2020 4 mesh apparaten die de wifi uitbreiden van de huiskamer naar de keuken en twee hogere verdiepingen.

Mesh 1 staat in de huiskamer.

De drie andere staan in de kamer boven de huiskamer, de kamer daarnaast, en in de keuken, onder die tweede slaapkamer.

Dankzij de twee units boven, hebben we ook wifi op de bovenste verdieping.

Elf maanden ging dit goed. Sinds eergisteren vinden ze mekaar niet meer. In de huiskamer en omgeving is super goeie wifi, in de rest van het huis niet meer. 

ik heb alles al gereset en ook 1 unit dichterbij de huiskamer geplaatst. Geen oranje lichtjes helaas. Weet iemand hoe dit plots kan gebeuren?

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
patrick2
Wijze
Wijze

@henrim  

Het is dus de bedoeling dat je je systeem weer volledig opnieuw opstart en verplaatst. Dus als je weet waar je torentjes komen te staan en je hebt alles gereset dan maak je het volgende : 

Eerst zorg je dat de eerste toren bij de modem , die daar aan gekoppeld zit , als eerste volledig werkt. Vervolgens je tweede torentje als die volledig werkt dan de derde en daarna je vierde torentje. 

Het zal even wat tijd in beslag nemen maar op die manier installeer je je systeem correct. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
13 ANTWOORDEN 13
patrick2
Wijze
Wijze

@henrim 

Heb wel altijd Orange gehad en er is nog altijd Orange in huis 🙂 

Daarbij heb ik ook altijd in het vak gezeten wat ik hier allemaal post dus daarmee heb ik ook wel veel kennis. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
henrim
Gewaardeerd verkenner

 Bedankt 🙂

 

ik heb nu de tweede unit op 5 meter van de hoofdunit gezet. Niets. Geen oranje lampje. Zelfde geprobeerd met de derde, idem. De hoofdunit zelf wel en geeft ook wifi. Ik snap het niet meer.

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@henrim 

Heb je ook alle units opnieuw gereset ? Soms is dat wel nodig om ze opnieuw in te stellen. Brand er überhaupt wel een lampje op de andere units ? 

Hoe heb je nu de opstelling gemaakt ? 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@henrim  

Het is dus de bedoeling dat je je systeem weer volledig opnieuw opstart en verplaatst. Dus als je weet waar je torentjes komen te staan en je hebt alles gereset dan maak je het volgende : 

Eerst zorg je dat de eerste toren bij de modem , die daar aan gekoppeld zit , als eerste volledig werkt. Vervolgens je tweede torentje als die volledig werkt dan de derde en daarna je vierde torentje. 

Het zal even wat tijd in beslag nemen maar op die manier installeer je je systeem correct. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
henrim
Gewaardeerd verkenner

Ok hier even wat ik nu deed:

ik heb eerst alle units als test op 2 meter, 5 meter, 8 meter geplaatst, geen oranje/geen wifi, ongeacht welke afstand.

Alles gereset en alles opnieuw geprobeerd. Niets veranderd.

Het zijn 2 sets van 2 units.

Ik heb nu de main unit gewisseld. eerst weer reset en dan met een andere unit als main unit gestart. Nu is er dus een andere unit de hoofdunit en die werkt ook perfect zoals de eerste. Maar geen van de drie andere wil de hoofdunit erkennen. Ze hebben ruzie denk ik.

 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen